کد خبر: ۷۶۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۱۱

بروجردي: دور جديد مذکرات هسته اي در دستيابي به توافق نهايي تعيين کننده است

  رييس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با بيان اين که دور جديد مذاکرات هسته اي در دستيابي به توافق نهايي تعيين کننده است، گفت: به نظر مي رسد در اين مقطع از مذاکرات آمريکايي ها واقع گرايانه تر نسبت به گذشته برخورد مي کنند.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، علاالدين بروجردي روز يکشنبه در حاشيه جلسه علني مجلس شوراي اسلامي در گفت و گوي ايرنا افزود: برخورد واقع گرايانه تر آمريکايي ها در مذاکرات هسته اي به اين دليل است که وزير انرژي شان را به مذاکرات فرستادند که مسايل فني و سياسي را تفکيک کنند.

رييس کميسيون امنيت ملي وسياست خارجي مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: حضور علي اکبر صالحي رييس سازمان انرژي اتمي جمهوري اسلامي ايران و وزير انرژي آمريکا در مذاکرات هسته اي نشان دهنده جدي تر شدن مذاکرات است.

بروجري اظهار داشت: بايد ادامه مذاکرات هسته اي را در هفته جاري با طرف آمريکايي و کشورهاي 1+5 ببينيم که اگر آمريکا بر همان مسير حرکت و قواعد بازي را رعايت کند مي تواند فضا نسبت به گذشته مثبت تر باشد.

رييس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با بيان اين که قرار بر اين است که کل مسايل در مجموعه توافق هسته اي ديده شود، گفت: توافق خوب توافقي است که منافع ما را حفظ کند و ما بتوانيم فعاليت هاي هسته اي خودمان را در عرصه غني سازي، تعداد سانتريفيوژها، مجموعه اراک و فوردو داشته باشيم.

دور جديد مذاکرات هسته اي فردا (دوشنبه) در شهر مونترو سوييس دنبال مي شود.
*ايرنا