کد خبر: ۷۶۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۷۷

افزايش قيمت خودرو در راه است

  افزايش قيمت خودرو در سال 94 قطعي است و مطمئناً با توجه به افزايش قيمت برخي مولفه ها از جمله افزايش نرخ بيمه، ماليات و ... قيمت خودرو نيز افزايش خواهد يافت.

اين روزها خودروسازان ساز افزايش قيمت محصولات خود را کوک کرده اند و آنگونه که از شواهد امر پيداست درخواست افزايش قيمت خود را به شوراي رقابت ارسال نموده اند.

خودروسازان معتقدند با توجه به تورم موجود در تهيه مواد اوليه، افزايش حقوق و دستمزد در سال 94 و افزايش هزينه هاي انرژي قيمت خودرو نيز بايد به طبع آن افزايش يابد.

قاسم ناصري کارشناس صنعت خودرو در اين خصوص گفت: افزايش قيمت خودرو در سال 94 قطعي است و مطمئناً با توجه به افزايش قيمت برخي مولفه ها از جمله افزايش نرخ بيمه ، ماليات و ... قيمت خودرو نيز افزايش خواهد يافت.

وي افزود: اينکه تمام مولفه هاي توليد افزايش قيمت داشته باشد و ما بخواهيم قيمت محصول نهايي افزايش نيابد امکان پذير نيست و مطمئناً با افزايش قيمت مولفه هاي توليد، قيمت تمام شده خودرو در سال آينده نسبت به امسال افزايش خواهد داشت.

وي تصريح کرد: برخي هزينه هاي سربار توليد از جمله حقوق و دستمزد، انرژي، عوارضها، مالياتها در سال آينده افزايش خواهد يافت و به فرض محال که قيمت مواد اوليه ثابت بماند همين امر مطمئناً موجب افزايش قيمت تمام شده محصول خواهد شد.

اين کارشناس صنعت خودرو خاطر نشان کرد: متاسفانه قيمت خودرو در کشور از اصول اقتصادي تبعيت نميکند و به يک موضوع سياسي تبديل شده است که اميدواريم اين موضوع با درايت مسئولين به نحو شايسته حل شود تا صنعت خودرو کشور بيش از اين دچار مشکل و سردرگمي نشود.

ناصري در پايان به ايلنا گفت: صنعت خودرو به عنوان موتور متحرک صنايع کشور نياز به حمايت و کلان نگري دارد زيرا اشتغال موجود در صنعت خودرو و صنايع وابسته بسيار بالاست و در صورت بروز مشکل براي صنعت خودرو مطمئناً ضربات جبران ناپذيري بر صنعت کشور وارد خواهد شد.
*پرشين خودرو