کد خبر: ۷۶۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۹۹

تل‌آويو خواستار کمک مالي بيشتر آمريکا براي سامانه دفاع موشکي خود شد

  مقامات اسرائيلي با دور زدن کاخ سفيد از کنگره خواستند کمک‌هاي مالي بيشتري را براي سامانه‌هاي دفاع موشکي اسرائيل اختصاص بدهند.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، تايمز آو اسرائيل نوشت: مقامات اسرائيلي با دور زدن کاخ سفيد از کنگره خواستند کمک‌هاي مالي بيشتري را براي سامانه‌هاي دفاع موشکي اسرائيل اختصاص بدهند.

به نوشته شماره امروز اين روزنامه اسرائيلي در اينترنت، مقامات اسرائيلي از کنگره آمريکا خواستند در سال مالي جديد که اول اکتبر آغاز مي‌شود، بيش از سيصد ميليون دلار به کمک‌هاي مالي مربوط به برنامه‌هاي دفاع موشکي اسرائيل اضافه کند.

 اين مبلغ به 158 ميليون دلاري که پنتاگون در بودجه آمريکا پيشنهاد کرده بود اضافه خواهد شد و براي ساخت سامانه‌هاي دفاع هوايي مشترک ديويد اسلينگ و آرو سه اسرائيل اختصاص خواهد يافت.

اسرائيل به طور مستقيم به کنگره روي آورد و با توجه به اختلافي که ميان کابينه بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل و دولت باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا بر سر سخنراني نتانياهو در کنگره ايجاد شده است، اسرائيل اين مرتبه کاخ سفيد را در اين زمينه دور زده است.

يائير رمتي، رئيس سازمان دفاع موشکي اسرائيل در دوم و سوم فوريه با قانونگذاران و مشاوران کميته‌هاي دفاعي کنگره ديدار کرد و با تشکر از کمک‌هاي گذشته آنها خواستار کمک‌هاي مالي بيشتري در اين زمينه شد.

 آمريکا به غير از تامين بودجه سامانه‌هاي موشکي اسرائيل، سالانه 3/1 ميليارد دلار نيز براي خريد سلاح از شرکت‌هاي آمريکايي به اسرائيل کمک مالي مي‌کند.
*باشگاه خبرنگاران