کد خبر: ۷۶۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۷۰

پاسخ يونسي به برخي ابهامات

  دستيار ويژه رييس جمهور در امور اقوام و اقليت هاي ديني و مذهبي در پاسخ به برخي ابهامات سخنان وي درباره مسايل حقوق بشر در ايران گفت: بنده اعلام کردم که اقدامات مخالف حقوق شهروندي توسط افراد تندرو و خودسر صورت گرفته است و با اشاره به اين مطلب، دامن نظام را از آن اتهامات مبري کرده ام.

حجت الاسلام علي يونسي درباره برداشت هاي نادرست از پاسخ وي به سوالي درباره حقوق شهروندي، افزود: بنده در آن مصاحبه، جمهوري اسلامي را متهم به نقض حقوق بشر نکرده ام بلکه در واقع، اينجانب از عملکرد نظام در مسايل حقوق بشري دفاع کرده ام.وي ادامه داد: به نظر من، با اين قبيل اقدامات خودسرانه، به جمهوري اسلامي ظلم و جفا شده است. تعداد محدودي افراد خودسر و افراطي با اقدامات خود، نظام را در موضع اتهام قرار مي دهند.دستيار رييس جمهوري در امور اقوام واقليت هاي ديني و مذهبي اضافه کرد: بنده همواره معتقد بوده و هستم که عده اي افراد افراطي و خودسر با اعمال خود، هزينه متعدد امنيتي و حقوق بشري براي نظام ايجاد مي کنند.

يونسي توضيح داد: اين در حالي ست که قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران، سياست هاي کلان نظام، رفتار امام(ره) و فرمايشات مقام معظم رهبري بر تامين حقوق شهروندي و رعايت حقوق عامه مردم، تاکيد فراوان دارند و صراحتا با اعمال و رفتار خودسرانه و تندرو، مخالفت کرده اند.وي اظهار داشت: من تعجب مي کنم از اين که برخي رسانه هاي داخلي، آگاهانه يا ناآگاه، از اعمال خودسرانه اين افراد افراطي و تندرو، حمايت مي کنند! من نمي دانم چه رابطه اي بين اين رسانه ها و عناصر افراطي و خودسر وجود دارد که وقتي سخن حقي درباره آن ها مطرح مي شود، فورا برآشفته و نگران مي شوند و غير منصفانه منتقدين را متهم مي کنند!

دستيار رييس جمهوري در امور اقوام و اقليت هاي ديني و مذهبي يادآور شد: اين رسانه ها به جاي دفاع از اقدامات افراطيون، مي بايست از آبروي نظام، عناصر مومن و متعهد درون سيستم قضايي و امنيتي، دفاع کنند.يونسي ادامه داد: آن ها نبايد مشابه رسانه هاي بيگانه و همسو با صهيونيست ها به دروغ و تحريف متوسل بشوند تا در غبار مکر و حيله، فساد و خودسري افراط گرايان محو و فراموش شود.وي تصريح کرد: به نظر من، اين فضاسازي ها، از آن رو اتفاق مي افتد که برخي در پي تبرئه خويش از افراطي گري اند. آن ها براي اين کار حاضرند دست به تحريف حقايق بزنند لذا به جاي دفاع از نظام، از عناصر تندرو و قانون شکن حمايت مي کنند!

دستيار ويژه رييس جمهور در امور اقوام و اقليت هاي ديني و مذهبي تاکيد کرد: هدف من در آن مصاحبه، دفاع از نظام جمهوري اسلامي و عناصر متعهد و قانون مدار دستگاه قضايي و امنيتي بود. در واقع، به سازمان هاي حقوق بشري اعلام کردم که حساب افراد تندرو و افراطي از حساب جمهوري اسلامي ايران جدا است.

 يونسي خاطر نشان کرد: بنده معتقدم کساني که منتقدين افراد تندرو را متهم به همسويي با بيگانگان مي کنند، براي توجيه عناصر افراطي، به نفع دشمن گام برمي دارند و در زمين آن ها بازي مي کنند.وي با بيان اين که حاصل سخن من اين است که نبايد بگذاريم عده اي محدود، بانفوذ در دستگاه هاي مختلف، هزينه هاي سياسي و امنيتي بر جمهوري اسلامي تحميل کنند، افزود: اين همان درسي است که ما از مکتب امام(ره) آموختيم. امام همواره تاکيد داشت که نگذاريد جامعه به دست افراد نااهل بيفتد.
*ايرنا