کد خبر: ۷۶۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۳۵۶

قاچاقچیان دختران زال را برای قربانی می‌ربودند

 مقام‌های پلیس «تانزانیا» پس از شش سال تحقیق و جست‌و‌جو، چهار مرد از یک باند قاچاق انسان را دستگیر کردند که با قاچاق و قتل زنان و دختران جوان سال‌ها باعث وحشت مردم شده بودند.

به گزارش ایران، بر‌اساس گزارش پلیس شهر «موانزا» واقع در تانزانیا، طی سال‌های 2008 تا 2012 میلادی چند مورد آزار و اذیت و قتل زنان و دختران در تانزانیا مشاهده شد که توسط این باند از قاچاقچیان انسان انجام می‌گرفت. مأموران توانسته‌اند با آزمایش «دی‌ان‌ای» آثار به‌جامانده از اعضای باند در صحنه شکنجه قربانیان، این چهار تن را شناسایی کنند.

اعضای این باند بزرگ در اغلب شهرهای کشور آفریقایی تانزانیا فعالیت داشتند که از جمله جنایات آنان ربودن زنان جوان مبتلا به بیماری «آلبینیسم» بود. این‌گونه افراد بیمار به خاطر نقص ژنتیک پوست بدن، مو و حتی مژه‌های‌شان سفید است که به افراد زال معروف هستند. طبق یک باور قدیمی در برخی روستاهای تانزانیا زنان و کودکان مبتلا به «آلبینیسم» موجب خوش‌شانسی و خوشبختی قبایل آفریقایی خواهند شد، به همین خاطر اعضای باند این‌گونه بیماران ژنتیک را می‌ربودند و به برخی رؤسای قبایل می‌فروختند تا این رؤسا طی مراسمی زنان و دختران مبتلا به آلبینیسم را برای کسب شانس و قدرت، قربانی کنند.

به گزارش پلیس، طی چند سال اخیر حدود 75 تن از زنان مبتلا به این بیماری ژنتیک در تانزانیا ربوده و کشته شده‌اند.