کد خبر: ۷۶۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۵۲

اعدام 3 مجرم در رشت

 سه محکوم به مرگ سحرگاه شنبه در زندان مرکزی رشت به دار مجازات آویخته شدند.
 
به گزارش جام جم، نخستین اعدامی یک قاچاقچی مواد مخدر بود که پیش از این یک بار از چوبه دار نجات پیدا کرده بود. مرد قاچاقچی چند سال قبل دستگیر و به اتهام قاچاق مواد مخدر به اعدام محکوم شد.

او در ادامه با ابراز پشیمانی از کارهای گذشته خود درخواست عفو کرد که با این درخواست موافقت شد و حکم اعدامش به حبس ابد تغییر یافت.

مرد قاچاقچی که 9 فقره سابقه کیفری دارد پس از مدتی مرخصی گرفت و هنگام بازگشت به زندان با مخفی کردن موادمخدر در دمپایی قصد انتقال آن را به زندان داشت که دستگیر شد. او پس از محاکمه برای دومین بار به اعدام محکوم شد که این بار با تائید حکم و تنفیذ رئیس قوه قضاییه سحرگاه شنبه در زندان مرکزی رشت اعدام شد.

دومین اعدامی مردی است که 14 سال قبل با انگیزه سرقت راننده ای را به قتل رسانده بود. او خودرویی را به صورت دربستی کرایه کرد و در میان راه با قتل راننده خودرو را به سرقت برد و گریخت.

قاتل فراری پس از چند سال به اتهام قاچاق مواد مخدر دستگیر شد که با بررسی اثر انگشت او، راز قتل مرد راننده فاش شد. مرد جنایتکار پس از محاکمه در دادگاه کیفری استان گیلان به قصاص محکوم شد که صبح شنبه با تائید حکم قصاص به دار مجازات آویخته شد.

آخرین اعدامی مرد سی و هشت ساله ای بود که پس از ارتباط پنهانی با زنی، شوهر او را به قتل رساند. این جنایت سال 90 رخ داد و ماموران پس از تحقیقات متوجه ارتباط پنهانی همسر مقتول شده و راز این جنایت را فاش کردند.

قاتل پس از اعتراف به جرمش به قصاص محکوم شد که حکم مجازات در دیوان عالی کشور تائید شد.