کد خبر: ۷۶۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۳۰۳

اعلام جنگ داعش عليه انصارالله يمن

  داعش يکشنبه (ديروز) در استان «لحج» يمن با صدور بيانيه‌اي عليه جنبش انصارالله يمن اعلام جنگ کرد.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، افراد مسلح ناشناس، يکشنبه (ديروز) با توزيع بيانيه‌هايي در شهر «الحوطه» مرکز استان «لحج» در جنوب يمن، جنبش انصارالله را رافضي قلمداد کردند و در مقابل منادي دفاع از اهل سنت در يمن شدند.

همزمان با توزيع اين اعلاميه‌ها که نام «دولت اسلامي – ولايت لحج» بر بالاي آن درج شده بود، ده‌ها فرد مسلح در خيابان‌هاي شهر الحوطه، جولان دادند.

به نوشته پايگاه خبري «عدن الحدث» اين گروه که نامي مانند داعش (دولت اسلامي عراق و شام) براي خود برگزيده، در واقع نخستين اعلام حضور خود را با همين بيانيه نشان داد. به ويژه که در متن بيانيه آمده است که «انتقام خون اهل سنت در يمن همانند انتقام خون برادران ما در عراق از دست رافضي‌هاي نجس است.»

در اين بيانيه از اهل سنت خواسته شده که به داعش يمن اعتماد کنند و از نزديک شدن به مقرها و مراکز تجمع و رايزني انصارالله خودداري کنند زيرا قرار است اين مقرها هدف قرار گيرند.

پس از گذشت چند ساعت از انتشار اين بيانيه، شماري از افراد مسلح نقابدار در خيابانهاي الحوطه که نيروهاي انصارالله در آن حضور ندارند، جولان دادند.

بر اساس اين گزارش، اين بيانيه در 5 جمادي الاول (24 فوريه) تنظيم و يکشنبه (ديروز مصادف با 10 جمادي الاول و اول مارس) توزيع شده است.

اين در حالي است که پيش از اين، گروه «مجاهدي اليمن» از گروه‌هاي وابسته به القاعده، با صدور بيانيه‌اي با «ابوبکر البغدادي» خليفه خود خوانده داعش بيعت کرده بود.
*فارس