کد خبر: ۷۶۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۴۷

ادامه پيشروي ارتش عراق در استان صلاح الدين/ ورود پهپادها به عمليات "تکريت"

  منابع مطلع مي‌گويند شهر تکريت در محاصره کامل ارتش و نيروهاي داوطلب مردمي قرار دارد و مواضع داعش و عناصر بعثي هدف آتش‌ موشکي، توپخانه و پهپاد قرار گرفته به طوري که ظرف 24 يا 48 ساعت نيروها وارد تکريت خواهند شد.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، منابع مطلع ميداني در «تکريت» عراق اعلام کردند که سردار «قاسم سليماني» فرمانده سپاه قدس ايران عصر شنبه براي نظارت و مشورت به فرماندهان ميداني عراق وارد تکريت شد. تکريت مرکز استان صلاح‌الدين در شمال استان بغداد (پايتخت عراق) از دو روز گذشته شاهد آغاز عمليات گسترده ارتش و نيروهاي بسيج مردمي (الحشد الشعبي) براي آزادسازي اين شهر از دست گروه داعش است. طبق اين گزارش، سردار سليماني در بدو ورود به شهر تکريت مورد استقبال گرم فرماندهان ارتش و نيروهاي مقاومت و رزمندگان قرار گرفت. يک منبع مطلع ديگر نيز گفت که عمليات آزادسازي تکريت با رمز «يا لثارات الحسين» توسط حاج قاسم سليماني آغاز شد.

شهر تکريت زادگاه صدام ديکتاتور معدوم عراق، يکي از مقرهاي اصلي گروه‌هاي بعثي-داعشي است. نيروهاي ارتش عراق به کمک نيروهاي الحشد الشعبي از روز گذشته از سه محور شهر تکريت را محاصره کرده‌اند و گفته شده در دو روز گذشته پيشروي‌هاي چشمگيري کرده‌اند. طبق گفته اين منابع،براي آغاز عمليات در شهر تکريت نزديک به 27 هزار نفر از نيروهاي ارتش عراق و نيروهاي مقاومت مردمي موسوم به الحشد الشعبي شرکت مي‌کنند.

ورود پهپادها به عمليات تکريت
منابع مطلع در عمليات آزادسازي تکريت به گروه بين‌الملل خبرگزاري فارس گفتند که از روزهاي گذشته «پهبادهاي شناسايي و عملياتي وارد آسمات تکريت شدند و روز گذشته منطقه القادسيه واقع در شرق شهر تکريت را هدف قرار دادند». به گزارش گروه بين الملل خبرگزاري فارس، اين پهبادهاي عملياتي با پرواز در آسمان شهر تکريت توانستند برخي مواضع ترويست‌هاي داعش و بعثي‌ها را منهدم کنند.

محدوده عمليات اين پهبادها در شرق تکريت به ويژه در منطقه القادسيه بوده است. تکريت مرکز استان صلاح‌الدين عراق، در 140 کيلومتري شمال غربي بغداد و بر کرانه رود دجله قرار دارد که قبل از هجوم داعش، نزديک به 300 هزار نفر جمعيت داشت.

همچنين يک منبع امنيتي در فرماندهي عمليات صلاح‌الدين به السومريه عراق گفت که نيروهاي ارتش و الحشد الشعبي روز يکشنبه دو منطقه ديگر در تکريت را آزاد کردند.

طبق گفته اين منبع، «حي الطين» (نزديک دانشگاه تکريت) و «البو عبيد»، به ترتيب در شمال و غرب تکريت روز يکشنبه آزاد شدند و نيروي امنيتي در اطراف تکريت متمرکز شده است و آتش توپخانه و موشکي نيروهاي عراقي را پشتيباني مي‌کند.

همچنين خبرگزاري «کل العراق» با بيان اينکه پيشروي به سوي تکريت از پنج محور مانند مناطق «الدور»، «العلم» و «تکويت» آغاز شده است، از آزادسازي آکادمي پليس در صلاح‌الدين خبر داد.

يک منبع امنيتي به اين خبرگزاري گفت که امروز دوشنبه ارتش با حمايت نيروي الحشد الشعبي آکادمي پليس صلاح‌الدين در 2 کيلومتري جنوب تکريت (مرکز صلاح الدين) را آزاد کردند.
*فارس