کد خبر: ۷۶۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۳۷۹

رئیس سابق ستاد ارتش اسرائیل: هرگز در چند سال اخیر به مرحله ی به پرواز درآوردن جنگنده هایمان برای حمله به ایران نشدیم

رئیس سابق ستاد ارتش اسرائیل که به تازگی بازنشسته شده است می گوید مخالفت های او با حمله ی نظامی به ایران ، روی اجتناب از حمله به ایران بسیار تاثیر گذار بود.
رئیس سابق ستاد ارتش اسرائیل که به تازگی بازنشسته شده است می گوید مخالفت های او با حمله ی نظامی به ایران ، روی اجتناب از حمله به ایران بسیار تاثیر گذار بود.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، پایگاه اینترنتی عاروتص شوع در گزارشی به نقل از بنی گانتس نوشت: هرگز به ما دستور حمله به ایران داده نشد.

بنی گانتس در مصاحبه ی خود با شبکه ی دوم تلویزیون اسرائیل گفت که او مخالف حمله به ایران بود و روی سلسله مراتب بالای سیاسی در اسرائیل برای اجتناب از حمله به ایران نیز تاثیر گذار بود.

بنی گانتس خطاب به شبکه ی دوم تلویزیون اسرائیل گفت : مخالفت های او با حمله روی سلسه مراتب سیاسی اسرائیل برای تجدید نظر در حمله ی نظامی به برنامه ی تسلیحات هسته ای جمهوری اسلامی ایران تاثیر گذار بود.

لانا دایان مجری تلویزیون اسرائیل از بنی گانتس پرسید: آیا در صورتی که رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل با حمله به ایران مخالفت کند، نخست وزیر اسرائیل می تواند به ایران حمله کند؟

بنی گانتس پاسخ داد: بله

وی درپاسخ به پرسشی درباره خطرناک بودن حمله به ایران گفت: من دراین صورت وارد اتاق خواهم شد و با واضح ترین ، شدید ترین و جدی ترین لحن ، خطرناک بودن حمله را خواهم گفت.

مجری گفت: آیا آنها(مقامات اسرائیلی) این لحن واضح، شدید و جدی را از شما شاهد بودند؟

بنی گانتس گفت: از خودشان بپرسید. اوضاع به مرحله ی « برخاستن هواپیماها و پرواز» کشیده نشد. اوضاع هرگز به این مرحله کشیده نشد.

مجری گفت: علت اش این بود که آنها حرف افرادی مثل شما را شنیدند؟

بنی گانتس در پاسخ گفت: من چنین اعتقادی دارم که آنها به چیزهایی که من گفتم توجه کردند.

این گزارش می افزاید: رسانه های اسرائیلی گزارش دادند که در سال دوهزار و دوازده ، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و ایهود باراک وزیر دفاع وقت اسرائیل در شرف صدور دستور حمله به ایران بودند. طرح حمله ی آنها با مخالفت شدید مئیر داگان رئیس سابق موساد و گابی اشکنازی رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل مواجه شده بود.

براساس گزارش ها، در یک مقطع زمانی بود که بنیامین نتانیاهو و ایهود باراک به ارتش دستور دادند که در موقعیت جنگی باشد اما از صدور دستور نهایی حمله خودداری کردند.