کد خبر: ۷۶۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۲۱

ضرب‌الاجل وزارت بهداشت اين بار براي «روغن»

  مدير کل نظارت و ارزيابي فرآورده‌هاي غذايي، آرايشي و بهداشتي سازمان غذا و دارو از اجبار به کاهش مصرف اسيد چرب ترانس در روغن‌هاي خوراکي از سال 94 در راستاي طرح تحول سلامت در حوزه غذا خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، دکتر سيدهدايت حسيني در اين باره گفت: در بحث سلامت روغن‌ها محوريت ما به حداقل رساندن ميزان اسيدهاي چرب ترانس است، چراکه اسيدهاي چرب ترانس اسيدهايي هستند که براي سلامت مصرف کننده مخاطره‌آميزند.

وي با بيان اينکه در سال 94 ميزان اسيدهاي چرب تمام روغن‌هاي مصرفي بايد به زير 2 درصد کاهش يابد، ادامه داد: اکنون ميزان اسيد چرب ترانس در روغن‌ها بر اساس ضوابط مختلف، متفاوت است و گاهي تا پنج درصد و سه درصد و بالاتر هم مجوز داشته‌اند. اما در سال 94 اجبارا ميزان اسيدهاي چرب ترانس تمام روغن‌هايي که توليد و مصرف مي‌شوند به زير دو درصد خواهد رسيد.

مديرکل نظارت و ارزيابي فرآورده‌هاي غذايي، آرايشي وبهداشتي سازمان غذا و دارو در ارتباط با اسيدهاي چرب اشباع نيزگفت: مخاطرات‌ اسيدهاي چرب اشباع کمتر از اسيدهاي چرب ترانس است و به همين دليل ميزان نگراني‌ ما در اين زمينه کمتر است. اما در عين حال بايد ميزان اسيدهاي چرب اشباع را تا حد امکان کاهش دهيم.

وي در پايان صحبت‌هايش گفت: در مجموع برنامه اصلي ما کاهش اسيدهاي چرب ترانس و کاهش منطقي اسيدهاي چرب اشباع در روغن‌هاي مصرفي در سال 94 است.

*ايسنا