کد خبر: ۷۶۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۲۶۹

بيشترين اختلاف جنسيتي و نژادي در مراسم اسکار امسال!



  در حال حاضر بسياري از علاقه‌مندان به فيلم و سينما به همراه منتقدين تمرکزشان بر روي فيلم ها و حواشي اين مراسم است درحالي‌که يک نکته مهم دور از ذهن مانده و آن‌هم عدم‌تساوي جنسي و نژادي در اين مراسم است.

در مراسم اسکار امسال فيلم مرد پرنده ساخته Alejandro González Iñárritu جايزه اسکار بهترين فيلم امسال را از آن خود کرد. علاوه بر جايزه بهترين فيلم، مرد پرنده جايزه بهترين کارگرداني را نيز به دست آورد. در حال حاضر بسياري از علاقه‌مندان به فيلم و سينما به همراه منتقدين تمرکزشان بر روي فيلم ها و حواشي اين مراسم است درحالي‌که يک نکته مهم دور از ذهن مانده و آن‌هم عدم‌تساوي جنسي و نژادي در اين مراسم است.

نيل پاتريک هريس به‌عنوان ميزبان اصلي مراسم اسکار امسال نيز در ميان صحبت‌هاي خود به‌طعنه به اين موضوع اشاره کرد و چنين گفت: " در مراسم امشب به بهترين و سفيدترين... ببخشيد برترين! فيلم هاي هاليوود خواهيم پرداخت"

طبق بررسي‌هايي که نشريه تلگراف انجام داده است در مراسم اسکار امسال 102 نفر از کانديداهاي دريافت جوايز مرد با متوسط سني 51 سال بوده‌اند در حاليکه تعداد کانديداهاي زن تنها 25 نفر با متوسط سني 41 سال بوده‌اند. در بين کساني که جايزه‌هاي امسال مراسم اسکار را دريافت کرده‌اند نيز اختلاف زيادي بين مردان و زنان وجود دارد. در بين اعضاي هيئت داوران آکادمي اسکار نيز اين اختلاف جنسيتي وجود دارد به طوري که 77 درصد آنها مرد هستند

تبعيض نژادي نيز در مراسم اسکار امسال کاملاً مشهود بود. در بين 4 دسته اصلي جوايز اسکار امسال براي بازيگري هيج فرد سياه پوستي نامزد دريافت جايزه نشده بود. در مجموع در بين 127 نامزد دريافت جايزه اسکار 128 نفر آن‌ها سفيد پوست بوده و تنها 9 نفر آن‌ها سياه‌پوست بوده‌اند. 95 درصد اعضاي هيئت داوران آکادمي اسکار سفيد پوست هستند.

*سينما خبر