کد خبر: ۷۶۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۵۲

وزارت کشور دستگيري برادر عبدالمالک ريگي توسط پاکستان را تاييد کرد

  معاون امنيتي و انتظامي وزير کشور با بيان اين که مقامات پاکستاني هويت و چگونگي دستگيري دو تروريست در منطقه بلوچستان پاکستان را افشا نکرده اند، گفت: بر اساس اطلاعات دريافتي، يکي از افراد دستگير شده ستار ريگي برادر عبدالمالک ريگي از شاخص هاي گروهک تروريستي جيش العدل است.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، حسين ذوالفقاري روز دوشنبه در گفت وگوي اختصاصي با خبرنگار سياسي ايرنا افزود: اين فرد در اقدامات تروريستي مناطق مرزي داخل کشور و مناطق مرزي پاکستان دخالت داشته است و اقدامات تروريستي را با همکاري گروهک خارج از منطقه انجام مي داده که جزو اتهامات وي به شمار مي رود.

وي تصريح کرد: به همراه ستار ريگي فرد ديگري هم از موتلفين مرتبط با اين گروهک تروريستي، دستگير شده است.معاون امنيتي و انتظامي وزير کشور يادآور شد: چهار تروريست در ايالت بلوچستان پاکستان در هنگام عمليات حضور داشتند که دو نفر از آنها موفق به فرار شده اند.

ذوالفقاري خاطرنشان کرد: از ستار ريگي و همراهش به دليل اقدامات تروريستي پرونده هاي قضايي وجود دارد که بنابر درخواست انجام شده قرار است تا فردا، اين اسناد و مدارک در اختيار ما قرار گيرد تا اقدامات مقتضي انجام شود.

وي تاکيد کرد: اقدامات لازم از طريق وزارت کشور و وزارت امور خارجه پيگيري مي شود.معاون امنيتي و انتظامي وزير کشور در پاسخ به اين سوال که آيا مقامات پاکستاني همکاري لازم در شناسايي هويت اين افراد با جمهوري اسلامي ايران داشته اند، گفت: آنها هيچ اطلاعاتي از هويت و چگونگي دستگيري اين تروريست ها در اختيار ايران قرار نداده اند.

مقامات امنيتي پاکستان روز شنبه اعلام کردند: ريگي شنبه شب در 50 کيلومتري شهر کويته در حال عبور دستگير شد.
*ايرنا