کد خبر: ۷۶۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۹۸

«پيک نوروزي» فروشي نيست

  مديرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: فروش هر نوع جزوه يا لوح فشرده به عنوان «پيک نوروزي» در مدارس ممنوع است.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، اسفنديارچهاربند افزود: هر فعاليت نوروزي براي دانش آموزان که موجب ايجاد هزينه براي اوليا و دانش آموزان شود تخلف است و مديران همه پايه هاي تحصيلي موظفند براي نوروز، تکاليف درسي را خود طرح کنند و آن را رايگان در اختيار دانش آموزان قرار دهند.

وي بر داير بودن مدارس تا 27 اسفند تأکيد و اضافه کرد: تأکيد آموزش و پرورش، استفاده حداکثري از ساعت مفيد آموزشي است و به همه مدارس شهر تهران ابلاغ کرده ايم تا 27 اسفند کلاس هاي درسي داير باشد.

چهاربند گفت: تعطيلي زودهنگام مدارس اعم از دولتي و غيردولتي با هيچ عنوان و بهانه اي قابل قبول نيست و اين کار تخلفي اداري محسوب مي شود.

مديرکل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: مديران مدارس بايد غيبت هاي موجه يا غيرموجه دانش آموزان را در روزهاي پاياني سال مديريت کنند و با دانش آموزان متخلف برخورد قانوني داشته باشند.

100 ساعت فوق برنامه درسي ملي

رئيس سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي از پيش بيني100 ساعت فوق برنامه در برنامه درسي ملي خبر داد.

دکتر محي الدين بهرام محمديان گفت: متون درسي را متناسب با نيازهاي آينده طراحي مي‌کنيم و براي اين کار نياز به يک جهش داريم؛ هم اکنون در حوزه يادگيري، مقوله اي تحت عنوان تفکر و حکمت داريم اما از سوي ديگر کتاب‌هاي کمک آموزشي منجر به تعطيلي تفکر مي‌شود و اين در حاليست که اعتقاد داريم ذهن بايد فعال و ورزيده شود و ورزيدگي فکر نيز از طريق تفکر محقق مي‌شود.

معاون پژوهشي وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت آموزش استفاده صحيح از فناوري‌ها به دانش آموزان افزود: همه چيز را نبايد در کتب درسي ذکر کنيم بلکه ما تنها الفباي اين موضوع را در کتب درسي مطرح مي‌کنيم، مابقي برعهده خانواده و دانش آموز است؛ البته مي‌پذيريم که يکي از مشکلات آموزش و پرورش اين است که سطح آن عمومي است و بر روي ويژگي‌هاي مشترک متمرکز شده ‌است درحالي که در ‌آموزش و پرورش مترقي بايد به تفاوت‌هاي فردي هم توجه ويژه‌اي شود.

محمديان ادامه داد: فوق برنامه‌ها با اين هدف طراحي شده است که فرصتي فراهم شود تا به علايق دانش آموزان نيز پاسخ دهيم، فعاليت‌هاي پرورشي بايد رنگين کماني باشند تا هر دانش آموزي هر فعاليتي را که تمايل دارد انتخاب کند.

معاون وزير آموزش و پرورش گفت: در برنامه درسي ملي 100 ساعت فوق برنامه پيش بيني شده است که 50 ساعت آن به صورت متمرکز از سوي مرکز طراحي مي‌شود و 50 ساعت ديگر را شهرستان‌ها طراحي مي‌کنند.

محمديان تاکيد کرد: تلاش مي‌کنيم در فعاليت‌هاي فوق برنامه پاسخگوي علايق دانش آموزان نيز باشيم، البته ردپاي آن را در کتب درسي لحاظ کرده‌ايم به عنوان مثال در کتاب فارسي سه يا چهار درس آزاد وجود دارد که محتواي آن را معلمان و دانش آموزان انتخاب مي کنند.
*واحد مرکزي خبر