کد خبر: ۷۶۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۵۷

نماينده آمريکا در سازمان ملل: واشنگتن به تهران اجازه نخواهد داد تا به سلاح اتمي دست يابد

 نماينده آمريکا در سازمان ملل در سخنراني خود در آيپک گفت واشنگتن به ايران اجازه نخواهد داد تا به سلاح اتمي دست يابد.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، "سامانتا پاور" در سخنراني خود در کميته امور عمومي آمريکا- اسرائيل گفت: ايجاد اسرائيل بسيار بيشتر از يک واکنش به هولوکاست است.وي افزود: حملات به مشروعيت اسرائيل در سازمان ملل تبعيض آميز بوده و آمريکا با آن مقابله مي‌کند.

وي افزود: ممکن است درباره تنش‌ها بين روابط اسرائيل و آمريکا شنيده باشيد اما اجازه دهيد ميان سياست‌ها و اصول تفاوت قائل شويم. روابط آمريکا و اسرائيل فراتر از سياست بوده و همواره اين چنين باقي خواهد ماند.

نماينده آمريکا در سازمان ملل گفت: مشارکت آمريکا و اسرائيل هرگز نبايد تحت تاثير سياست قرار بگيرد.پاور در ادامه سخنراني خود در کميته امور عمومي آمريکا-اسرائيل گفت: آمريکا به ايران اجازه نخواهد داد تا به سلاح اتمي دست يابد.

وي افزود: چه مذاکرات شکست بخورد و چه توافق حاصل شود، اوباما بر اين تعهد باقي خواهد ماند.نماينده آمريکا در سازمان ملل گفت: تعهد آمرکيا به امنيت اسرائيل هرگز غروب نخواهد کرد.وي افزود: با 18 قطعنامه ضد اسرائيلي که سال گذشته در مجمع عمومي سازمان ملل به تصويب رسيد مخالف هستيم.

پاور گفت: به شدت با قطعنامه نامتعادل شوراي امنيت سازمان ملل درباره کشور مستقل فلسطيني مخالف هستيم.نماينده آمريکا در سازمان ملل اضافه کرد: اين انتخاب اشتباهي است که به اسرائيل بگوييم ميان امنيت و صلح يکي را انتخاب کن. هيچ کشور ديگري اين چنين تقاضايي را نخواهد کرد.وي افزود: ما هر روز براي مشارکت اسرائيل در سازمان‌هاي منطقه‌اي سازمان ملل مبارزه مي‌کنيم.

پاور گفت: اوباما بيش از 20 ميليارد دلار در تامين نظامي خارجي در اسرائيل سرمابه گذاري کرده که بيش از هر کشور ديگر است.نماينده آمريکا در سازمان ملل گفت که فعاليت‌هاي شهرکسازي اسرائيل چشم انداز براي صلح را کاهش مي دهد.
*تسنيم