کد خبر: ۷۶۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۲۳۰

مرد جوان اقوام و فاميلش را طعمه نقشه شوم خود کرد

  مرد جواني که به بهانه تجارت و واردات کالا بدون گمرکي از اقوام و فاميل خود کلاهبرداري کرده بود توسط مأموران پليس دستگير شد.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، در تاريخ 9 دي ماه سال جاري فردي با مراجعه به کلانتري 127 نارمک به مأموران اعلام کرد که يکي از بستگانش اقدام به کلاهبرداري 110 ميليون توماني از وي کرده است.

با تشکيل پرونده مقدماتي با موضوع «کلاهبرداري» و به دستور شعبه چهارم بازپرسي دادسراي ناحيه 4 تهران، پرونده جهت رسيدگي در اختيار پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

شاکي پرونده پس از حضور در پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: چند ماه پيش يکي از بستگان به نام «علي . ج» مدعي شد که دوستان خوبي در گمرک پيدا کرده و به واسطه آن‌ها مي‌تواند کالاهاي وارداتي را بدون هرگونه پرداخت عوارض گمرکي ترخيص کند.

وي افزود: به اين بهانه و براي مشارکت در سرمايه گذاري، پيشنهاد وي را در خصوص سرمايه گذاري جهت واردات گوشي‌هاي تلفن همراه اپل ( Apple ) قبول کرده و مبلغ 110 ميليون تومان به او تحويل دادم و قرار شد تا پس از وارد کردن گوشي‌هاي تلفن همراه و فروش آن‌ها در بازار، اصل پول و همچنين سود حاصل از سرمايه‌گذاري به من پرداخت شود.

شاکي گفت: مدتي خبري نبود تا اينکه از طريق ساير بستگان متوجه شدم که «علي . ج» به اين شيوه اقدام به گرفتن پول از ساير اعضاي فاميل کرده اما آن‌ها نيز همانند من به دنبال او هستند، آن زمان بود که اطمينان پيدا کردم که «علي . ج» از تمامي فاميل کلاهبرداري کرده است.

با توجه به اظهارات شاکي پرونده، شناسايي ساير شکات در دستور کار قرار گرفت و کارآگاهان موفق به شناسايي تعدادي ديگر از مالباختگاني شدند که به اين شيوه و شگرد مورد کلاهبرداري قرار گرفته بودند.

يکي از مالبختگان پس از تشريح نحوه پرداخت مبلغ 260 ميليون تومان به «علي . ج»، در خصوص علت اطمينان به اين شخص گفت: پس از گذشت مدتي از طرح ادعاي علي در داخل اعضاي فاميل مبني بر داشتن ارتباطات جهت ترخيص کالاهاي خارجي و به ويژه گوشي‌هاي تلفن همراه بدون پرداخت هرگونه عوارض گمرکي، ناگهان تنها در عرض چند ماه تغيير محسوسي در زندگي او ايجاد شد .

وي ادامه داد: او در عرض همين مدت کوتاه يک دستگاه خودرو شاسي بلند خارجي مدل سال و يک دستگاه خانه ويلايي خريداري کرده بود و در بين اعضاي فاميل نيز با ظاهري کاملا شيک و آراسته ظاهر مي‌شد، همين موضوع باعث شد تا من و ساير اعضاي فاميل به صحبت‌هاي او اطمينان پيدا کرده و با او در زمينه واردات کالاهاي خارجي و به ويژه گوشي‌هاي تلفن همراه مشارکت در سرمايه‌گذاري داشته باشيم اما ناگهان او ناپديد شد.

با شناسايي «علي . ج 35 ساله» و در شرايطي که حتي خانواده خود متهم نيز هيچ‌گونه اطلاعاتي از اقدامات کلاهبردارانه و مخفيگاه علي در اختيار نداشتند، کارآگاهان پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ با انجام سلسله اقدامات تخصصي – پليسي موفق به شناسايي مخفيگاه اين شخص در شهرک شهيد باقري شده و پس از اطمينان از حضور متهم در داخل مخفيگاهش، او را دستگير و به پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل کردند.

سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافي، رئيس پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ با اشاره به برآورد يک ميليارد توماني در خصوص اين پرونده گفت: با توجه به اعتراف صريح متهم به کلاهبرداري، قرار چند ميليارد توماني از سوي بازپرس پرونده صادر و شناسايي ديگر جرايم ارتکابي متهم و همچنين شناسايي ساير شکات احتمالي در دستور کار اين پايگاه قرار گرفته است.

وي افزود: از کليه شکات و مالباختگاني که بدين شيوه و شگرد و در طول شش ماه گذشته مورد کلاهبرداري قرار گرفتند دعوت مي‌شود تا جهت شناسايي متهم و پيگيري شکايات خود به پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در سيدخندان – خيابان ابوذر غفاري – جنب کلانتري 120 سيدخندان مراجعه کنند.
*فارس