کد خبر: ۷۶۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۹۱

ناطق نوری: طلبه شدن در حال حاضر سخت‌تر از گذشته است

 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه طلبه شدن در حال حاضر سخت‌تر از گذشته است گفت: هم اکنون مردم طلاب و روحانیون را در مصدر امور دانسته و آنان را پاسخگو می‌دانند و نقش منتقد روحانیون به نقش پاسخگو تبدیل شده است.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر ناطق‌نوری صبح امروز در دیدار طلاب تبریزی مدرسه ولیعصر (عج) تبریز با تجلیل از فعالیت علمی طلاب علوم اسلامی اظهار داشت: تحصیل در زمینه علوم اسلامی دارای ارزش معنوی زیادی بوده و مجاهدت الهی است.

وی عبادات مستحبی مانند نماز شب را برای طلاب را مستحب موکد دانست و گفت: با عبادت‌های مستحبی مقام معنوی خود را نیز افزایش می‌دهید و پله پله بالا می‌روید.

ناطق‌نوری افزود: طلاب و روحانیون نقش رهبری فکری و معنوی را در جامعه دارند و الگوی جامعه هستند و طلبه شدن در زمان حال سخت‌تر از گذشته بوده و مسئولیت سنگین است.

مسئول دفتر بازرسی مقام معظم رهبری تاکید کرد: در شرایطی که رهبر جامعه اسلامی ولی فقیه است مسئولیت طلاب و روحانیون نیز سنگین‌تر بوده و روحانیون و طلاب باید پاسخگو و متعهد باشند.

وی با بیان اینکه طلبه شدن در حال حاضر سخت‌تر از گذشته است، گفت: در حال حاضر مردم طلاب و روحانیون را در مصدر امور دانسته و آنان را پاسخگو می‌دانند و نقش منتقد روحانیون به نقش پاسخگو تبدیل شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در شرایط تهاجم فرهنگی و در شرایطی که دشمن تمام امکانات خود را علیه نظام اسلامی بسیج کرده است، وظیفه طلاب و روحانیون در جواب دهی به شبهات فکری و عقیدتی سنگین‌تر از گذشته است.

ناطق‌نوری یادآور شد: مردم سئوالات زیادی از روحانیون دارند که این سئوالات دامنه آنها از مسائل اجتماعی و سیاسی تا مسائل فرهنگی و اقتصادی است که باید به آنها جواب داده شود.

وی ادامه داد: در جواب دهی به شبهات مذهبی نیز باید دقت نظر و جامعیت صورت گیرد که یکی از این مسائل مطرح در جامعه موضوع موسیقی است.

ناطق‌نوری گفت: کسی که طلبه می‌شود باید تحلیل داشته باشد و به مسائل روز وارد و آگاه باشد.