کد خبر: ۷۶۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۷۴۷

يک لوستر هم قيمت يک خانه!

  در بازار فروش لوسترها، علاوه بر لوسترهاي چند صد هزار توماني لوسترهاي ميليوني وجود دارند که قيمت آنها حتي به 90 ميليون تومان مي‌رسد.

در خيابان‌هاي شريعتي، امير اتابک، ستارخان و چند مغازه بالاتر از حسينيه ارشاد، چندين فروشگاه لوستر قرار دارند که تا حدودي مي‌توانند توجه‌تان را جلب کنند اما به مراتب قيمت‌ها بالاتر است، اما مهمترين مرکز براي خريد لوستر در تهران چهارراه گلوبندک در بازار تهران و خيابان 15 خرداد است؛ از خيابان حافظ که به سمت پايين بروي، بعد از ميدان حسن آباد و پارک شهر به خيابان 15 خرداد مي‌رسي؛ همان ابتداي خيابان، فروشگاه‌هاي زيادي وجود دارد که انواع و اقسام لوسترهاي ايراني و خارجي در آن وجود دارند؛ لوسترهاي با اندازه‌ها، جنس‌ها و قيمت‌هاي مختلف که به گفته برخي خريداران به مراتب قيمت آنها بسيار مناسب‌تر از مناطق ديگر است.

بهترين کريستال‌ها کدامند؟

به گفته يکي از فروشندگان، تمام کريستال‌ها چيني‌ هستند و کريستال اتريش، مصر و... وجود ندارد، البته او مي‌گويد که کريستال‌هاي چيني نيز درجه‌بندي دارند، که کريستال‌هاي درجه يک چيني را به عنوان کريستال اتريش مي‌فروشند.

همچنين يکي ديگر از فروشندگان بيان مي‌کند که بهترين نوع کريستال نوع آسفور است که يک کريستال اتريشي با تراشه‌هاي مصري است؛ بعد از آن نيز کريستال نوع ترکيه‌اي و ايتاليايي بهترين است.

قيمت لوسترها چقدر است؟

به گزارش اقتصادنيوز، آن طور که فروشندگان اين لوسترها مي‌گويند، لوسترها انواع مختلفي دارند؛ لوسترهاي کريستالي، برنجي، برنزي، نقره‌اي و آنهايي که آب‌طلا دارند. لوسترهايي که قيمت‌هاي آنها متفاوت است؛ در اين بازار، لوستر با قيمت 200 هزار تومان تا چند صد ميليون تومان وجود دارد.

لوسترهاي کريستالي خود نيز قيمت‌هاي متفاوتي دارند؛ قيمت لوسترهاي کريستال‌دار، تابع تعداد شاخه‌ها و تعداد گوي‌هاي کريستالي است که در آن به کار رفته است.

گاهي در يک لوستر، تلفيقي از چند نوع کريستال به چشم مي‌خورد. به عنوان نمونه، کريستال‌هاي بزرگ، اتريشي و کريستال‌هاي کوچک، ترکيه‌اي هستند؛ پس قيمت لوستر کريستال‌دار براساس نوع و تعداد کريستال‌ها و ارزش پايه لوستر که کريستال‌ها روي آن جاي گرفته‌اند، تعيين مي‌شود.

در يکي از اين مغازه‌ها لوستري با کريستال‌هاي چيني درجه يک که 140 شعله است با قيمت 25 ميليون تومان به فروش مي‌رسد.

اما لوسترهاي برنزي، برنجي، نقره‌اي و آنهايي که آب‌طلا دارند، به نظر مي‌رسند رکورداران قيمت در اين بازار هستند . يک لوستر 54 شعله و 48 شاخه، سه طبقه‌اي که کريستال‌هاي آن از نوع آسفور و بدنه آن تمام برنز است با قيمت 31 ميليون تومان به فروش مي‌رسد. به گفته فروشنده اين لوستر، اين لوستر از بهترين‌هاي موجود در بازار است و در صورت سفارش سايزهاي بزرگتر آن، به گونه‌اي که ارتفاع لوستر پنج متر و به صورت پنج طبقه ساخته شود با قيمت حدود 90 ميليون تومان به فروش مي‌رسد.

همچنين لوستري 34 شاخه با بدنه برنج در اين بازار وجود دارد که تمامي کريستال‌هاي آن اتريشي است و با قيمت 15.5 ميليون تومان فروخته مي‌شود.

هزينه نصب لوسترها چقدر مي‌شود؟

به گفته يکي از نصابان لوستر، قيمت نصب بر اساس تعداد شاخه‌ها و وزن لوستر است که به طور کلي قيمت نصب هر شاخه لوستر چيزي بين 15 هزار تا 25 هزار تومان است که با توجه به وزن لوستر مشخص مي‌شود؛ براي مثال قيمت نصب لوستر 54 شاخه چيزي ميان 810 هزار تومان تا يک ميليون و 350 هزار تومان است.


اين لوسترها بيشتر براي کجا ساخته مي‌شوند؟

به گفته فروشندگان، بيشتر اين لوسترهاي بزرگ کريستالي براي اماکن مذهبي، مانند مسجدها سفارش داده مي‌شوند و لوسترهاي بزرگ برنزي و برنجي براي خانه‌هاي دوبلکس و هتل‌ها خريداري مي‌شوند.
*اقتصاد نيوز