کد خبر: ۷۶۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۱۶

پنتاگون: آمريکا در عمليات بازپس‌گيري "تکريت" جايي ندارد


سخنگوي وزارت دفاع آمريکا اعلام کرد که پنتاگون به هيچ شکلي در عمليات نيروهاي عراقي براي بازپس‌گيري شهر تکريت از چنگال داعش مشارکت ندارد. گفته مي‌شود عامل اصلي اين امر مخالفت نيروهاي داوطلب با جنگيدن در کنار آمريکايي‌هاست.

به گزارش روزنامه مصري اليوم السابع، استيو وارن، سخنگوي پنتاگون گفت: ما در عمليات نيروهاي عراقي در تکريت مشارکت نمي‌کنيم بلکه داوطلبان مردمي در اين عمليات نظامي به نيروهاي عراقي کمک مي‌کنند.

نيروهاي داوطلب مردمي که عمدتا شيعه هستند و بسياري از آنها پيشتر در جريان اشغال‌ عراق عليه نيروهاي آمريکايي جنگيده‌اند، از انجام عمليات مشترک با آمريکايي‌ها سرباز مي‌زنند.

وارن اظهار داشت: آمريکا و هم‌پيمانان آن درخواستي از سوي عراق براي انجام عمليات در حمايت از نيروهاي دولتي دريافت نکردند. ائتلاف ضدداعش به رهبري آمريکا که تاکنون هزاران حملات هوايي را عليه داعش انجام داده، پوشش هوايي عمليات بازپس‌گيري شهر تکريت را انجام نداده است.

نيروي هوايي ارتش عراق که اخيرا با دريافت جنگنده و بالگردهاي نظامي از روسيه و آمريکا تا حدود زيادي قدرت خود را باز يافته است، تاکنون ده‌ها حمله به مواضع داعش در تکريت و اطراف آن انجام داده است و پشتيباني هوايي عمليات را بر عهده دارد.

عمليات بازپس‌گيري تکريت يکي از بزرگترين عمليات‌هاي نيروهاي عراقي از زمان نفوذ داعش به عراق در ژوئيه گذشته است.
*ايسنا