کد خبر: ۷۶۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۳۴

کریس رونالدو باز هم رکورد زد

 ستاره پرتغالی رئال مادرید با تبدیل شدن به اولین بازیکنی که موفق شده در ۵ فصل متوالی در لالیگا بیش از ۳۰ گل بزند، رکوردشکنی کرد.
 
 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، کریستیانو رونالدو به رکوردشکنی ادامه می‌دهد. وی با گلی که در دیدار مقابل ویارئال به ثمر رساند، اولین بازیکن تاریخ شد که توانست در پنج فصل متوالی در لالیگا ۳۰ گل یا بیشتر به ثمر برساند. وی از زمانی که به رئال مادرید آمد، تنها در یک فصل نتوانست ۳۰ گل بزند و آن هم اولین فصل حضورش در این تیم یعنی فصل ۱۰-۲۰۰۹ بود که ۲۶ بار گلزنی کرد.

وی در فصل ۱۱-۲۰۱۰ توانست ۴۱ به ثمر برساند و سی‌امین گلش را در هفته سی و دوم مقابل بارسلونا به ثمر رساند. وی در آن فصل آقای گل مسابقات شد و فصل بعدی یعنی فصل ۱۲-۲۰۱۱ با زدن ۴۶ گل رکورد خودش را زد؛ هرچند در آن فصل آقای گل نشد و مسی با زدن ۵۰ گل این عنوان را از آن خود کرد. سی‌امین گل رونالدو در آن سال در هفته بیست و پنجم مقابل اسپانیول به ثمر رسید.

کریستیانو در فصل ۱۳- ۲۰۱۲ توانست ۳۴ گل بزند و سی‌امین گلش را در هفته سی‌و یکم مقابل بیلبائو به ثمر رساند. وی فصل بعد با به ثمر رساندن ۳۱ گل، آقای گل شد و سی‌امین گلش را در هفته سی و پنجم مقابل اوساسونا به ثمر رساند.

رونالدو در این فصل با گلی که مقابل ویارئال به ثمر رساند، تعداد گل‌های زده خود را به عدد ۳۰ رساند. وی در حال حاضر در صدر جدول گلزنان لالیگا قرار دارد و مسی با سه گل کمتر در رده دوم قرار دارد.

مسی این فرصت را داشت که اولین بازیکنی شود که در پنج فصل متوالی بالای ۳۰ گل در لالیگا به ثمر برساند. مسی از فصل ۱۰-۲۰۰۹ تا ۱۳-۲۰۱۲ به ترتیب ۳۴، ۳۱، ۵۰، ۴۶ گل زد اما فصل گذشته تنها توانست ۲۸ گل به ثمر برساند.
*فارس