کد خبر: ۷۶۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۷۵

استعفاي وزير خارجه عربستان تکذيب شد

  سخنگوي وزارت خارجه عربستان در توئيتر خود خبر استعفاي وزير خارجه اين کشور را تکذيب کرد.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، وبگاه خبري «عربي 21» امارات عربي متحده به نقل از «منابع خاص» خود مدعي شد که «سعود الفيصل» وزير خارجه عربستان سعودي استفعا کرده و ملک سلمان شاه عربستان، استعفاي او را پذيرفته است.

وبگاه خبري عربي‌21، تابع سياست‌هاي امارات عربي متحده‌اي است که پس از روي کار آمدن ملک سلمان، برخي‌ سياست‌هايش در عربستان با رياض دچار تعارض شده است.

اين منبع خبري نوشت: اين منابع علت اين استعفا را اعلام نکردند اما ناظران آن را با تغيير سياست عربستان و عزل و نصب‌هاي اخير در دولت عربستان مرتبط مي‌دانند.

در مقابل، اسامه نقلي سخنگوي وزارت خارجه عربستان سعودي خبر استعفاي سعود الفيصل را تکذيب کرد و گفت که چنين خبري صحت ندارد.

وبگاه خبري «المصدر 24» اعلام کرد که نقلي اين مطلب را در صفحه توئيتر خود در پاسخ به يکي از دنبال‌کنندگان خود در شبکه اجتماعي توئيتر اعلام کرده است.

اسامه نقلي در ادامه گفت: الان 10 سال است که هر از گاهي يا خبر مرگ سعود الفيصل را تکذيب مي‌کنم يا خبر استعفاي او را. نه شايعه‌پراکن‌ها خسته شده‌اند نه من.

سعود الفيصل از سال 1975 وزير خارجه عربستان سعودي است و يکي از قديمي‌ترين وزراي خارجه جهان است که اکنون به دليل کهولت سن دچار بيماري است و اخيرا در بيمارستاني در آمريکا، تحت عمل جراحي قرار گرفت.

ماه گذشته ميلادي نيز مجلس شوراي عربستان سعودي، براي اولين بار موافقت شاه عربستان براي احضار سعود الفيصل را براي ارائه پاره‌اي توضيحات به دست آورد اما اعلام نکرد که الفيصل چه زماني در مجلس شورا حاضر خواهد شد.

ناظران سياسي در آن زمان اين اقدام را مقدماتي براي برکناري سعود الفيصل دانستند.
*فارس