کد خبر: ۷۶۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۲۲

مقام آمريکايي: تنش در روابط آمريکا و اسرائيل تا سال ۲۰۱۶ ادامه خواهد يافت

 يک مقام رسمي آمريکايي امروز سه شنبه هشدار داد که تنش کنوني در روابط بين آمريکا و اسرائيل، احتمالا تا پايان دولت اوباما در سال ۲۰۱۶ ميلادي ادامه خواهد يافت.

به گزارش خبرگزاري فرانسه، آنتوني بلينکن معاون وزير خارجه آمريکا در مصاحبه با ايستگاه راديويي اروپا يک فرانسه، ضمن اشاره به تنش کنوني در روابط واشنگتن و تل آويو تصريح کرد: لحظاتي از توافقات مهم وجود دارد و پس از آن لحظاتي از اختلافات تاکتيکي وجود دارد.

اين مقام آمريکايي در ادامه افزود: اين ماهيت چيزها است و من تصور مي کنم که تنش کنوني در روابط اسرائيل و آمريکا حداقل در دو سال دولت اوباما نيز ادامه خواهد يافت.

بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي قصد دارد در ساعت 11 پيش از ظهر امروز به وقت محلي در کنگره آمريکا سخنراني کند. به نظر مي رسد بخش اصلي سخنان وي در خصوص برنامه هسته اي ايران باشد.

اوباما روز گذشته در مصاحبه اختصاصي با رويترز از مخالفت نتانياهو با توافقنامه موقت هسته اي با ايران نيز به شدت انتقاد کرد.

بلينکن گفت: اوباما فرصت بيشتري را براي برقراري رابطه با نتانياهو نسبت به ساير رهبران جهان، صرف کرده ولي سخنراني نخست وزير اسرائيل مي تواند به ضرر روابط واشنگتن و تل آويو باشد.

معاون وزير خارجه آمريکا اظهار داشت: اين اقدام نمي تواند موجب اعتماد شود. ولي علي رغم سخنراني نتانياهو در کنگره، پايبندي آمريکا به تعهدات خود در زمينه امنيت اسرائيل، تغييري نخواهد کرد.

وي در ادامه خواستار انتقال سياسي قدرت در سوريه شد که بر اساس آن بشار اسد رئيس جمهور سوريه را از قدرت برکنار کند. بلينکن گفت: اسد يک مشکل بزرگ است. وي مشروعيت خود را از دست داده است. وي توانايي لازم براي اداره کشور را از دست داده است. به انتقال سياسي قدرت نياز است تا بشار اسد را از قدرت حذف کند.
*تسنيم