کد خبر: ۷۶۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۵۶

رايزني عراقچي و شرمن در مونترو/ پايان نشست فني صالحي و مونيز

معاونان وزراي خارجه ايران و آمريکا به همراه معاون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا دقايقي پيش در مونترو سوئيس به گفت‌وگو در خصوص برنامه هسته‌اي ايران پرداختند.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، سيد عباس عراقچي، مجيد تخت روانچي، وندي شرمن معاونان وزراي خارجه ايران و آمريکا به همراه هلگا اشميت معاون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا دقايقي پيش در شهر مونتروي سوئيس در خصوص برنامه هسته‌اي ايران به رايزني و گفت‌وگو پرداختند.

امروز (سه‌شنبه) از ساعت 15:30 به وقت تهران علي‌اکبر صالحي رئيس سازمان انرژي اتمي ايران و ارنست مونيز وزير انرژي آمريکا در حال گفت‌وگو درباره مباحث فني برنامه هسته‌اي ايران بودند دقايقي پيش اين رايزني‌ها پس از حدود 2 ساعت به پايان رسيد.

بر همين اساس قرار است سومين دور رايزني‌هاي ظريف و کري ساعت 17:30 به وقت تهران برگزار شود.

 ظريف و کري شب گذشته به مدت 2 ساعت و نيم و صبح امروز نيز دو ساعت و نيم (مجموعا 5 ساعت طي ديروز و امروز صبح) به همراه صالحي، مونيز، معاونانشان و هلگا اشميت معاون فدريکا موگريني مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا به رايزني در راستاي رفع اختلافات موجود بر سر توافقنامه جامع هسته‌اي که عمده‌ترين آن موضوع رفع تحريم‌ها بود پرداختند.

روز گذشته دور جديد رايزني‌ها در مونترو سوئيس و براي اولين بار در اين شهر، بين هيأت‌هاي ايران و آمريکا در حال برگزاري است.
*فارس