کد خبر: ۷۶۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۷۱

توهم توطئه در " کاخ سفيد" اردوغان

  " آب آشاميدني اردوغان پيش از نوشيده شدن از لحاظ وجود عناصر باکتريايي، شيميايي، فلزات سنگين و مواد راديو اکتيو آزمايش مي شوند تا آلوده نباشند."

همزمان با سفر رجب طيب اردوغان رييس جمهور ترکيه به عربستان براي انجام حج عمره و ديدار با مقامات سعودي، اخبار و گزارش هايي جديد ازکاخ سفيد نوساز اردوغان – مقر جديد رياست جمهوري ترکيه در آنکارا – در رسانه هاي ترکيه منتشر شده است.

بر اساس اين گزارش ها غذاهايي که براي صبحانه ، ناهار و شام اردوغان در قصر تهيه مي شود از سوي يک اکيپ پزشکي - امنيتي پيش از سرو شدن تست مي شوند تا آلوده به سم نباشند.

همچنين دکتر " جودات اردول" نماينده حزب حاکم عدالت و توسعه از شهر آنکارا در مجلس ترکيه گفته است يک تيم پزشکي 5 نفره با تجهيزات کامل در بخشي از قصر نوساز اردوغان به منظور مداواي فوري رييس جمهور ترکيه مستقر شده است. بر اساس گزارش ها اردول که خود پزشک است مسئوليت اين تيم پزشکي را بر عهده دارد.

بر اساس مصاحبه جودات اردول با روزنامه حريت ترکيه ، تمامي خوراک ها و حتي آب آشاميدني اردوغان پيش از مصرف از سوي تيم هاي کارشناسي تست مي شوند.

اين نماينده مجلس از حزب حاکم گفته است:" آب آشاميدني اردوغان پيش از نوشيده شدن از لحاظ وجود عناصر باکتريايي، شيميايي، فلزات سنگين و مواد راديو اکتيو آزمايش مي شوند تا آلوده نباشند. اين تست ها هم در داخل کشور و هم در مسافرت هاي خارجي اردوغان در ديگر کشورها اعمال مي شود.

بر اساس اعلام اين نماينده مجلس ترکيه :" در دنيا شکل سوء قصد ها تغيير کرده و ديگر کمتر ترور فيزيکي انجام مي شود بلکه بيشتر ترورها اين روزها به وسيله هايي چون آلوده کردن مواد غذايي و آشاميدني صورت مي گيرد."

اين نماينده مي افزايد:" در تيم پزشکي مخصوص 5 نفره اردوغان که در کاخ سفيد مستقر شده است متخصصان، مواد غذايي و آشاميدني را تست مي کنند. آناليزهاي منظم و مرتب مواد غذايي و آشاميدني تنها در آنکارا انجام نمي شود بلکه به طور منظم به آزمايشگاه هاي مجهزي به استانبول فرستاده مي شود. البته در قصر هم در حال ساخت يک بخش آناليز و تست مواد غذايي هستيم. "

بر اساس اعلام سرتيم پزشکي اردوغان در کاخ سفيد همه مواد غذايي و آشاميدني و مواد مصرفي در قصر حتي پودرهاي لباسشويي و ظرفشويي و... از مکان هايي مخصوص و تاييد شده خريداري مي شود و پس از خريد از سوي تيم هايي مورد بازرسي محتوايي قرار مي گيرد.
طبق اعلام دکتر جودات اردول اقداماتي که براي محافظت از جان اردوغان در برابر سوء قصد هاي احتمالي صورت مي گيرد، اقدامات عجيب و غريبي نيست بلکه براي غالب سران و رهبران دنيا اعمال مي شود.

ساخت قصر نوساز اردوغان در شهر آنکارا در ماه هاي گذشته يکي از سوژه هاي جنجالي رسانه ها و محافل سياسي ترکيه بوده است . مخالفان حکومت ساخت اين کاخ را که بيش از 600 ميليون دلار هزينه در بر داشته به باد انتقاد گرفته و به عنوان اسراف و تحميل هزينه بر ماليات دهندگان ترکيه اي دانسته اند.

*ایسنا