کد خبر: ۷۶۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۴۵

پرسپوليس با شکست بنيادکار ۶ امتيازي شد/ سوغاتي شيرين از تاشکند


 تيم فوتبال پرسپوليس در دومين ديدارش در مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا از سد ميزبانش بنيادکار عبور کرد تا ضمن شکست طلسم پيروز نشدن برابر اين تيم ازبکستاني، به روند رو به رشد خود در اين جام ادامه داد.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، در ادامه ديدارهاي هفته دوم از مرحله گروهي مسابقات ليگ قهرمانان آسيا، از ساعت 16:30 دقيقه امروز سه‌شنبه تيم‌هاي بنيادکار ازبکستان و پرسپوليس ايران برابر هم به ميدان رفتند که اين بازي با برتري يک بر صفر تيم پرسپوليس به پايان رسيد.

اين دومين پيروزي متوالي پرسپوليس در ليگ قهرمانان آسيا بود که باعث شد سرخپوشان پايتخت با 6 امتياز همچنان صدرنشين گروه A اين مسابقات باقي بماند. حميد درخشان هم با اين برد، جايگاهش را روي نيمکت تيم پرسپوليس تحکيم بخشيد و به آينده اميدوارتر شد.

در اين ديدار که با قضاوت جين دانگ کيم از کره‌جنوبي برگزار شد، محمد نوري در دقيقه 20 و از روي نقطه پنالتي گل برتري تيم پرسپوليس را به ثمر رساند. اين خطاي پنالتي روي مهدي طارمي رخ داد که روي حرکت ترکيبي با نوري و عاليشاه، توسط مدافع بنيادکار در محوطه جريمه اين تيم متوقف شد و داور هم نقطه پنالتي را نشان داد.

پرسپوليس در اين ديدار با ترکيب سوشا مکاني، مايکل اومانيا، محسن بنگر، رضا نورمحمدي، بابک حاتمي، احمد نورالهي، هادي نوروزي، فرناندو گابريل (86- مهرداد کفشگري)، محمد نوري، اميد عاليشاه و مهدي طارمي (58- علي عليپور) به ميدان رفت و توانست از همان ابتداي مسابقه، جلوي حملات تيم بنيادکار را بگيرد.

سرخپوشان که به خوبي روند بازي را در اختيار گرفته بودند، در دقيقه 19 با يک حرکت ترکيبي بين محمد نوري، اميد عاليشاه و مهدي طارمي صاحب يک ضربه پنالتي شدند که محمد نوري هم اين ضربه را بر خلاف جهت حرکت دروازه‌بان بنيادکار، به گل نخست سرخپوشان تبديل کرد.

پس از گل پرسپوليس، بنيادکاري‌ها حملات بيشتري را روي دروازه سرخپوشان آغاز کردند که در دقيقه 33 شاهمرادوف خطرناک‌ترين فرصت بنيادکار ازبکستان را از دست داد. ارسال خطرناک از جناح راست، در محوطه 6 قدم به اين بازيکن رسيد که ضربه خطرناک او از کنار دروازه راهي اوت شد.

اميد عاليشاه در دقيقه 42 توسط مدافعان بنيادکار در محوطه جريمه اين تيم متوقف شد اما داور کره‌اي به راحتي از اين صحنه عبور کرد. پس از اين صحنه، دو تيم موقعيت‌ نه چندان خطرناکي را روي دروازه همديگر انجام دادند اما نتيجه‌اي نداد تا اين نيمه با برتري پرسپوليس به پايان برسد. البته پس از پايان نيمه نخست، محمد نوري به سمت داور کره‌اي رفت و به او اعتراض کرد که داور هم به اين بازيکن کارت زرد نشان داد.

در نيمه دوم، بنيادکار چهره هجومي‌تري به خود گرفت و در دقيقه 52 با ضربه سر خطرناک شودي‌اف مي‌توانست به گل برسد که مکاني بهترين موقعيت اين تيم ازبکستاني در نيمه دوم را با واکنشي زيبا مهار کرد.

در ادامه بنيادکاري‌ها هرچند توپ و ميدان را در اختيار داشتند اما دفاع خوب سرخپوشان مانع از اجراي برنامه‌هاي تاکتيکي اين تيم و رسيدن‌شان به دروازه خودي شد تا در نهايت پرسپوليس، ضمن حفظ دروازه خود، 3 امتياز شيرين را در ازبکستان بدست آورد.

در ادوار گذشته ليگ قهرمانان آسيا، تيم پرسپوليس 3 مرتبه برابر بنيادکار ازبکستان به ميدان رفته بود که حاصل آن ديدارها يک تساوي در ازبکستان و دو شکست 3 بر يک و يک بر صفر مقابل اين تيم ازبکستاني بود.
برنامه ادامه ديدارهاي هفته دوم ليگ قهرمانان آسيا به شرح زير است:
سه‌شنبه - 12 اسفندماه
گروه A:
* لخويا قطر - النصر عربستان
گروه B:
* نفت ايران - العين امارات
* الشباب عربستان - پاختاکور ازبکستان
چهارشنبه - 13 اسفندماه
گروه C:
* لوکو موتيو ازبکستان - فولاد ايران
* السد قطر - الهلال عربستان
گروه D:
* تراکتورسازي ايران - الاهلي امارات
* الاهلي عربستان - نسف‌ قارشي ازبکستان
گروه G:
* اوراوارد دياموندز ژاپن - بريزبين رور استراليا
* بجينگ گوآن چين - سووون بلووينگز کره‌جنوبي
گروه H:
* وسترن سيدني واندررز استراليا - گوانگژو اورگرانده چين
* اف‌سي سئول کره‌جنوبي - کاشيما آنتلرز ژاپن

*مهر