کد خبر: ۷۶۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۵۹

عضو کنگره آمريکا: نبايد اجازه داد نتانياهو از سخنراني اش بهره برداي سياسي کند

 عضو کنگره آمریکا تصریح کرد نباید اجازه داد نتانیاهو از سخنرانی در آمریکا برای اهداف سیاسی اش بهره برداری کند.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، به نقل از سی ان ان، لوئیس گوتیرز از اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت ایلینوی که در سخنرانی نتانیاهو در کنگره حاضر نشده است در گفتگو با این شبکه گفت:« من در مراسم سخنرانی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل شرکت نمی کنم زیرا قرار است با دوستانی از کمیته امور عمومی آمریکا-اسرائیل(ایپک) دیدار کنم. من با این افراد از چند دهه قبل دوست هستم. ما می خواهیم همانند گذشته با هم گفتگو کنیم. این گفتگو در دفتر کار من خواهد بود. به نظرمن، این شیوه درست و خردمندانه در این زمینه است. نتانیاهو می تواند در ایپک یا مکانهای دیگر سخنرانی کند.

 نباید اجازه داد یک مسئله سبب شود روابط دیرینه ما تحت تاثیر قرار بگیرد. نباید اجازه داد نتانیاهو از سخنرانی در کنگره آمریکا برای اهداف سیاسی و انتخاباتی اش خودش بهره برداری کند. نتانیاهو به دنبال پیروزی در انتخابات سراسری است. نباید اجازه داد نتانیاهو در آمریکا این برنامه را اجرا کند.

ما نیز با دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای مخالف هستیم. اما چرا نباید در مسیر صلح حرکت کرد و اجازه داد از طریق مذاکره مسئله حل شود. همواره گزینه جنگ وجود دارد و می توان از آن استفاده کرد اما گزینه صلح و همزیستی همواره وجود نخواهد داشت. باید راستی آزمایی درباره برنامه هسته ای ایران وجود داشته باشد. این مسئله فقط به آمریکا مربوط نیست و کل جامعه بین المللی به این مسئله توجه دارند.»
*خبرگزاری صدا و سیما