کد خبر: ۷۶۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۳۹

انتقام وايبري!

  جوان کرمانشاهي که با پاسخ نه از سوي دختر مورد علاقه اش مواجه شد، صفحه اي جعلي به نام وي در شبکه اجتماعي وايبر درست کرد و با انتشار عکس و پيام هاي تهديد آميز قصد انتقامجويي را داشت اما در دام پليس گرفتار شد.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، رييس پليس فتاي استان کرمانشاه گفت: خانمي با مراجعه به پليس فتا و ارائه شکايت در اين مورد که شخصي ناشناس در شبکه اجتماعي وايبر، اقدام به انتشار تصاوير شخصي وي کرده و با ارسال دادن پيام هاي تهديد آميز، باعث ايجاد مزاحمت براي او شده است، موضوع در دستور کار کارشناسان پليس قرار گرفت.

به گفته سرهنگ علي شفيعي، با انجام تحقيقات فني و استعلام در مورد عملکرد اين فرد در شبکه وايبر، کارشناسان موفق به شناسايي متهم شدند که با هماهنگي مقام قضايي دستگير و حتي لوازم و تجهيزات رايانه اي که به وسيله آنها مرتکب عمل مجرمانه شده بود نيز توقيف شد.

رييس پليس فتاي کرمانشاه افزود: متهم در مقابل دلايل مستند پليس به جرم خود اعتراف کرد و گفت: چندي پيش به قصد ازدواج با اين خانم آشنا شدم اما زماني که وي جواب رد داد با همدستي برادرم و به منظور انتقام گيري از او اقدام به انتشار عکس هايي که از وي داشتم در شبکه وايبر کردم.

وايبر يک ابزار ارتباطي است که قابليت نصب بر روي گوشي هاي تلفن همراه (اندرويد) و حتي رايانه را دارد و افراد مي توانند با بهره گيري از اين ابزار ارتباطي به رد و بدل کردن پيام هاي متني، تصاوير و حتي برقراري تماس تلفني ارزان قيمت اقدام کنند.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ماه گذشته در اصفهان اعلام کرده بود که ۹ ميليون و ۵۰۰ هزار ايراني عضو شبکه وايبر هستند.
*باشگاه خبرنگاران