کد خبر: ۷۶۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۰۹۷
روزنامه ینی شفق:

جزئیات دیدار اردوغان و ملک سلمان / ایران از امکانات وسیع خود برای بی ثباتی در کشورهای اسلامی استفاده می کند!

روزنامه ینی شفق چاپ ترکیه در گزارشی درباره دیدار دیروز رئیس جمهور ترکیه و پادشاه عربستان نوشت : سران دو کشور در دیدار دیروز در ریاض درباره سیاست مبتنی بر مذهب گرایی ایران نیز گفتگو کردند.

روزنامه ینی شفق چاپ ترکیه در گزارشی درباره دیدار دیروز رئیس جمهور ترکیه و پادشاه عربستان نوشت : سران دو کشور در دیدار دیروز در ریاض درباره سیاست مبتنی بر مذهب گرایی ایران نیز گفتگو کردند.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان از سیاست توسعه طلبانه! ایران در سوریه ، یمن و عراق ابراز ناخشنودی کردند.

به گفته منابع ریاست جمهوری ترکیه ،‌ ارزیابی سران دو کشور این بود که ایران از امکانات وسیع خود برای بی ثباتی در کشورهای اسلامی استفاده می کند.

رئیس جمهور ترکیه و پادشاه عربستان در این دیدار بر توسعه روابط دو جانبه ترکیه و عربستان و تقویت همکاری های دوجانبه به ویژه در زمینه های سیاسی ، امنیتی ، دفاعی و اقتصادی تاکید کردند.

اردوغان و ملک سلمان در گفتگوهای دیروز درباره افزایش حمایت از مخالفان سوری توافق کردند.
پادشاه عربستان از موضع ترکیه که خواستار اعلام منطقه پرواز ممنوع در سوریه است ، حمایت کرد.
اردوغان درباره تحولات مصر با اشاره به اینکه محمد مرسی که با کسب 52 درصد آراء به ریاست جمهوری مصر انتخاب شده بود ، اکنون در زندان بسر می برد ،‌ تاکید کرد ، مصر با ظلم های بزرگ مواجه است و این مسئله مانع بزرگی در برابر برقراری ثبات در این کشور است.

رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد ، در اوضاع کنونی حمایت از سیسی بی فایده است.

ملک سلمان در پاسخ به این سخنان اردوغان تاکید کرد ، حساسیت های ترکیه را درک می کند اما مایل نیست این مسائل بر روابط بسیار خوب میان کشورش و مصر تاثیر بگذارد.

ینی شفق به نقل منابع ریاست جمهوری ترکیه نوشت : پادشاه عربستان هیچگونه پیامی را از جانب عبدالفتاح سیسی به رئیس جمهور ترکیه منتقل نکرده است.