کد خبر: ۷۶۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۱۸

توقف سقوط طلا در بازار جهاني

  طلا در بازار جهاني در پي کاهش ارزش دلار که از اين فلز گرانبها پشتيباني کرد، روند نزولي دو روز گذشته را متوقف کرد.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، هر اونس طلا براي تحويل فوري 0.3 درصد افزايش يافت و به 1206 دلار رسيد. در بازار نيويورک هر اونس طلا براي تحويل در آوريل با 0.2 درصد افزايش، 1207 دلار معامله شد.

اين فلز زرد روز سه شنبه به 1194 دلار نزول کرده بود که کمترين قيمت در يک هفته گشته بود اما تا پايان معامات اندکي از اين کاهش را جبران کرد و به بالاي 1200 دلار رسيد.

با وجود رشد قيمت طلا، اين فلز گرانبها ممکن است به دليل انتظارات نسبت به آمار اقتصادي قوي آمريکا و افزايش نرخ‌هاي بهره در اين کشور و همچنين خروج سرمايه گذاران از صندوق‌هاي سرمايه گذاري طلا تحت فشار قرار بگيرد.

تحليلگران گروه ام کي اس انتظار طلا در آستانه انتشار آمار اشتغال در آمريکا در بازه 1200 تا 1220 دلار حرکت کند.

ذخاير «اس پي دي آر گولد تراست» که بزرگترين صندوق سرمايه گذاري طلاي قابل معامله در بورس در جهان و معيار سنجش رضايت سرمايه گذاران است، 0.35 درصد کاهش يافت و تا روز سه شنبه به 760.80 تن رسيد.

بر اساس گزارش رويترز، بازار طلا به دقت آمار اقتصادي آمريکا را دنبال مي‌کند تا زمان احتمالي افزايش نرخ‌هاي بهره از سوي بانک مرکزي اين کشور را ارزيابي کند. قوي‌تر شدن اقتصاد ممکن است بانک مرکزي آمريکا را ترغيب کند نرخ هاي بهره را زودتر از موعد افزايش دهد. چنين اقدامي از ارزش دلار پشتيباني مي‌کند و در مقابل به جذابيت دارايي‌هاي بدون بازده مانند طلا لطمه مي‌زند.

دلار روز چهارشنبه در برابر سبدي از ارزهاي بزرگ کاهش يافت اما همچنان نزديک به بالاترين سطح 11 سال گذشته قرار دارد.

معامله گران همچنين اوضاع يورو را که در چند روز گذشته با نزديک شدن به زمان برگزاري نشست بانک مرکزي اروپا و اجراي برنامه خريد اوراق قرضه از سوي اين بانک در ماه جاري روند کاهشي داشته را زيرنظر دارند.

در بازار فلزات ارزشمند ديگر، هر اونس نقره براي تحويل فوري با 0.2 درصد افزايش، 16.32 دلار بود. هر اونس پلاتين براي تحويل فوري با 0.1 درصد کاهش به 1183 دلار رسيد و هر اونس پالاديم با 0.3 درصد کاهش، 826 دلار معامله شد.
*ايسنا