کد خبر: ۷۶۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۶۶

شکست قيمت مرغ تا چند روز ديگر

  معاون بازرگاني داخلي شرکت پشتيباني امور دام کشور با اشاره به کاهش قيمت مرغ منجمد از ۵۵۰۰ به ۵۱۰۰ تومان، گفت: قيمت مرغ طي چند روز آينده کاهش پيدا مي‌کند.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، عباس والوزي در پاسخ به اين پرسش که چرا عرضه ذخاير شرکت پشتيباني امو دام به بازار نتوانسته سبب کاهش قيمت مرغ شود؟ اظهارداشت: تاثير اقدام شرکت پشتيباني در بازار به خوبي قابل لمس است و اگر ذخاير اين شرکت وارد بازار نمي‌شد به طور قطع قيمت مرغ خيلي بالاتر مي‌رفت.

وي ادامه داد: علاوه بر اين تقريبا از اول اسفندماه با تثبيت قيمت در بازارمواجه بوديم و افزايش قيمتي نداشتيم ضمن اينکه در برخي نقاط بهاي مرغ مقداري کاهش يافته که اين نتيجه عرضه ذخاير شرکت پشتيباني به بازار بوده است.

اين مقام مسئول در شرکت پشتيباني امور دام افزود: ما از روز گذشته ابلاغيه‌اي را به همه مراکز فرستاديم و قيمت مرغ منجمد را از ۵۵۰۰ تومان به ۵۱۰۰ تومان کاهش داديم که آثار اين اقدام طي چند روز آينده در بازار نمايان خواهد شد.

والوزي با بيان اينکه عرضه مرغ منجمد از روز گذشته که بحث کاهش قيمت را داشتيم شدت يافته است، گفت: بنا داريم در حدي که بازار کشش دارد مرغ به بازار عرضه کنيم و ذخايرمان آنقدر زياد است که به ميزان تقاضا وجود داشت باشد آمادگي برآورده ساختن آن را داريم.

وي با اشاره به اينکه در صورت نياز آمادگي توزيع حداقل ۱۰۰ هزار تن مرغ منجمد را تا شب عيد داريم، افزود: در حال حاضر روزانه ۵ هزار تن مرغ منجمد در سراسر کشور توزيع مي‌شود و طي روزهاي آينده قطعا قيمت مرغ از بهاي فعلي آن ارزان‌تر خواهد شد.

مرغ منجمد کيفي‌تر از مرغ گرم است

والوزي با اشاره به کاهش گرايش مردم به مصرف مرغ منجمد، اضافه کرد: مردم بدون هيچ نگراني در مورد کيفيت مرغ منجمد مي‌توانند اين کالا را مصرف کنند چرا که نظارت ما بر روي گوشت مرغ منجمد بسيار بيشتر است تا روي مرغ گرم.

وي ادامه داد: مرغ منجمد توسط ناظرين کيفي ما کنتل مي‌شود و نسبت به ساير توليدات کيفيت بيشتري دارد. والوزي در پايان گفت: تصورات رايج ميان مردم در مورد مرغ منجمد پايه علمي ندارد و کيفيت اين کالا در حد مطلوب و کاملا بهداشتي است.
*مهر