کد خبر: ۷۶۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۵۵۶

تحلیل دیلی تلگراف از سخنرانی نتانیاهو در کنگره: تهاجمی تمام عیار به سیاست اوباما در قبال ایران!

نتانیاهو در سخنرانی خود سعی کرد این موضوع را که ظهور داعش موجب شده است ایران و آمریکا در دفاع از این گروه تروریستی منافع مشترکی پیدا کنند تکذیب کند.
سخنان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در کنگره به مثابه تهاجمی تمام عیار به سیاست باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در قبال ایران بود.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، روزنامه دیلی تلگراف با اشاره به این موضوع در مقاله ای به قلم دیوید بلر به تفسیر سخنان نتانیاهو در کنگره آمریکا پرداخت و نوشت : وی با توصیف ایران به عنوان کشوری به شدت تهاجمی و توسعه طلب، تلاش کرد نظر خود را در مورد حماقت رویکرد اوباما بیان کند. سیاست اوباما بر اساس اولویت بخشیدن بر مذاکرات است به طوری که چند هفته پس از آغاز ریاست جمهوری خود در سال 2009، مذاکرات بدون شرطی را با ایران پیشنهاد کرد.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران دیپلماتی است که سال ها در آمریکا زندگی و تحصیل کرده است و زبان انگلیسی را به خوبی صحبت می کند. ظریف بارها با جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا دیدار کرده است. نتانیاهو در سخنان خود تلاش کرد در مورد این مسئله انتقادی نکند. وی پیش از این ایرانی ها را گرگی در لباس میش توصیف کرده بود.

نتانیاهو در سخنرانی خود سعی کرد این موضوع را که ظهور داعش موجب شده است ایران و آمریکا در دفاع از این گروه تروریستی منافع مشترکی پیدا کنند تکذیب کند.

اظهارات نتانیاهو در باره توافق هسته ای موضوع اصلی سخنرانی وی بود. وی می خواهد کنگره حماقت رویکرد اوباما را برای مذاکره در جهت حصول توافق هسته ای با ایران درک کند. اما هنوز توافقی به امضا نرسیده است و ممکن است از مذاکراتی که اکنون در سوئیس در حال برگزاری است نتیجه ای حاصل نشود.

نتانیاهو با حمله پیشگیرانه به نتیجه مذاکرات کنونی بی اعتمادی کامل خود را به اوباما به نمایش گذاشت. نخست وزیر اسرائیل قوانین نانوشته ای را که معمولا مقامات کشورهای خارجی رعایت می کنند، نقض کرد.

از سال 2013 که دیپلماسی با ایران جدی شده است، جان کری از کنگره خواسته است هیچ یک از اطلاعاتی که در مورد موضوعات مورد توافق یا اختلاف است باور نکند. اما نتانیاهو این توصیه وزیر امور خارجه آمریکا را نادیده گرفت و قانون دیگری را که معمولا مقامات کشورهای دوست رعایت می کنند، نقض کرد.

نتانیاهو با بیان نظر خود درباره اصول توافقی که هنوز به امضا نرسیده است بی اعتباری درخواست کری را ثابت کرد.

نتانیاهو به گونه ای سخن گفت که گویی این توافق حاصل شده است اما در واقع، هنوز چیزی به امضا نرسیده است.

نتانیاهو می گوید هیچ اعتمادی به اوباما ندارد. وی فکر می کند اوباما رئیس جمهوری است که می توان وی را با امضای توافقی که تاثیری خلاف آن چه که در نظر است فریب داد.

نتانیاهو دیدگاه خود را در باره این که اگر اوباما به راه خود ادامه دهد چه اتفاقی خواهد افتاد؛ بیان کرد.

وی معتقد است کل این سیاره در آینده در خطر خواهد بود مگر آن که مانع رئیس جمهور آمریکا از رسیدن به توافق هسته ای با ایران شد.

نتانیاهو گفت سیاست اوباما در قبال ایران خطر یک هولوکاست دیگر را افزایش می دهد. پیام پنهان نخست وزیر اسرائیل این است که کسی که از توافق هسته ای بر اساس شرایط اوباما حمایت می کند مایل است تاریخ را نادیده بگیرد و خطر یک هولوکاست دیگر را بپذیرد.