کد خبر: ۷۶۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۹۰

مردم آمریکا خواهان برقراری آشتی با تهران هستند


یک مفسر سیاسی به پرس تی‌وی گفت به رغم تلاش‌های بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل برای اعمال فشار بیشتر به تهران بر سر برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی، مردم امریکا به برقراری «آشتی» بین کشورشان و ایران علاقه‌مند هستند.

برایان بکر، هماهنگ‌کننده ملی ائتلاف «انسر» نیز روز سه شنبه به پرس تی‌وی گفت: «اکثریت مردم امریکا با موضع نتانیاهو در قبال مذاکرات امریکا با ایران مخالفند. آنها بر خلاف نتانیاهو خواهان حل و فصل قضیه از طریق مذاکره هستند.»

سخنرانی روز سه شنبه نتانیاهو در جلسه کنگره به بروز اعتراضاتی در مقابل ساختمان کنگره در واشنگتن منجر شد. معترضان شعارهایی علیه سخنرانی ضد ایرانی نتانیاهو سر داده بودند.

این در حالی است که اعتراض مشابهی نیز در مقابل کنسولگری اسرائیل در منهتن برگزار شد.

سخنرانی اخیر نتانیاهو بخشی از تلاش‌های اسرائیل برای جلوگیری از حصول توافق هسته‌ای بین تهران و 6 قدرت جهان – امریکا، انگلیس، روسیه، چین، فرانسه و آلمان- بود.

به گفته باراک اوباما، رییس جمهور امریکا نتانیاهو در این سخنرانی که «چیز جدیدی» در آن مطرح نشد بر موضع ضد ایرانی اسرائیل تاکید کرد.

مرضیه افخم، سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز سخنان نتانیاهو را مطابق سیاست «ایران هراسی» خواند.

بکر خاطرنشان کرد: «چیزی که مردم امریکا به هیچ وجه خواهان آن نیستند یک جنگ دیگر یا تنش فزاینده با ایران یا هر کشور دیگری در منطقه خاورمیانه است.»

تهران و کشورهای 5+1 در تلاش برای حصول یک توافق نهایی و بلندمدت با هدف پایان دادن به مناقشه 12 ساله بر سر برنامه هسته‌ای ایران تا پایان مارس فرصت دارند اختلافات خود را کاهش دهند.

بکر در پایان گفت محور اعتراض سه شنبه که ائتلاف انسر و سایر سازمان‌های مشابه آن را سازماندهی کرده بودند نیز بر جنایات اسرائیل علیه مردم فلسطین معطوف شده بود.