کد خبر: ۷۶۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۴۴۰

جزییات آزادسازی دیپلمات ایرانی در یمن از زبان امير عبداللهيان

  معاون عربي و آفريقايي وزير امور خارجه گفت: آزادي ديپلمات آزاد شده ايراني در يمن توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) نشانه و برگ ديگري از اقتدار امنيتي و سياسي ايران است .

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، حسين امير عبدالهيان در بدو ورود نوراحمد نيکبخت ديپلمات آزاد شده ايراني در يمن به ايران و در فرودگاه مهرآباد گفت: در ابتداي اين حادثه کميته ويژه اي در وزارت امور خارجه به دستور وزير امور خارجه تشکيل شد و تمامي بخش هاي ذيربط ايران در اين کميته حضور پيدا کردند.

وي ادامه داد: در نهايت تيم ويژه اي از وزارت اطلاعات در يک سلسله علميات پيچيده و دشوار و در يک منطقه بسيار خاص و در بخشي از کشور يمن موفق شدند مقتدرانه نوراحمد نيکبخت را از چنگال تروريست ها آزاد کند.

امير عبداللهيان افزود: اين موفقيت را خدمت رهبر معظم انقلاب، رييس جمهوري و همه ملت ايران و عزيزان گمنامي که تلاش هاي ارزشمندي را براي آفريدن اين لحظات شيرين ايجاد کردند، تبريک مي گويم.

وي افزود: خدا را شاکريم که در ايامي که به حضرت زهرا(س) تعلق دارد با تلاش هاي سربازان گمنام در وزارت اطلاعات شاهد برگ ديگري از اقتدار امنيتي و سياسي ايران هستيم.

نور احمد نيکبخت ديپلمات ايراني آزاد شده در يمن نيز در فرودگاه مهرآباد گفت: من در حين انجام وظيفه ديپلماتيک در صنعا از خانه عازم محل کار بودم که ربوده شدم.

وي افزود: از دوستاني که در وزارت اطلاعات و وزارت امور خارجه زحمت کشيدند تشکر مي کنم .

وي همچنين از رهبر معظم انقلاب، رييس جمهوري و وزير امور خارجه تقدير و تشکر کرد.
*ايرنا