کد خبر: ۷۶۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۵۹

کفاشيان: پولي در فدراسيون نيست که ابهامات مالي وجود داشته باشد!

 رئيس فدراسيون فوتبال گفت: هيچ ابهام مالي از اول در فدراسيون نبوده چرا که پولي در فدراسيون وجود ندارد که بخواهد ابهامات مالي وجود داشته باشد.

علي کفاشيان که براي مراسم روز درختکاري به همراه معاون سازمان محيط زيست در پارک پرديسان حضور داشت، در خصوص قطعي شدن نائب‌رئيسي‌اش درAFC گفت:‌از همان ابتدا قصد داشتم از حق ايران در آسيا دفاع کنم و با همين هدف ثبت‌نام کردم. البته مي‌خواهيم تا در انتخابات بعدي کنفدراسيون فوتبال آسيا مانند دوره جاري افراد بيشتري را در کميته‌هاي مختلف داشته باشيم تا از اين طريق بتوانيم به پيشرفت فوتبال ايران در آسيا کمک کنيم.

وي در پاسخ به اين سؤال که سرانجام جهانبخش و آزمون براي تيم ملي بزرگسالان به ميدان خواهند رفت يا تيم اميد، گفت: پس از بازگشت کي‌روش جلسه‌اي را با او و مسئولان تيم اميد خواهيم داشت که در اين جلسه حرف طرفين را خواهيم شنيد اما نظر من اين است که در اين مقطع بازي‌هاي اصلي براي تيم اميد است و قطعا اولويت با اين تيم است. چرا که تيم ملي در بازي‌هاي دوستانه به ميدان مي‌رود و ما بايد از طريق تيم اميد در رقابت‌هاي پيش رو از حيثيت فوتبالمان دفاع کنيم. پس اولويت با تيم اميد است و کي‌روش بايد اين را بداند و اين طور نمي‌شود که بگويد که اين بازيکنان را به تيم ملي بزرگسالان بدهيم تا در عيد نوروز در خدمت اين تيم باشد. بنابراين در جلسه فوق به او اين موضوع را گوشزد خواهيم کرد.

کفاشيان در مورد اينکه بالاخره پست نائب‌رئيسي اول فدراسيون فوتبال موظف است يا غيرموظف،‌گفت: در قانون براي اين پست وظيفه خاصي تعيين نشده است و بيشتر نائب‌رئيس دوم که رئيس سازمان ليگ مي‌شود و نائب‌رئيس بانوان کارهاي اجرايي را به عهده دارند و نائب‌رئيس اول در صورتي که رئيس فدراسيون نباشد يا فوت کند، آن زمان به جاي او تصميمات لازم را مي‌گيرد ضمن اينکه در سياست‌گذاري‌ها از وجود نائب‌رئيس اول استفاده مي‌شود و براي مسائل اجرايي نيازي به حضور وي نيست و مانعي براي قضيه وجود ندارد.

رئيس فدراسيون فوتبال در مورد اينکه چه اقداماتي بايد انديشيده شود تا بازيکنان خارجي که به ايران مي‌آيند دردسرساز نشوند،‌گفت:‌درست است وقتي خارجي‌ها مي‌آيند گرفتاري داريم اما بايد در سازمان ليگ مقرراتي وضع شود و در فدراسيون فوتبال نيز قراردادها را به قدري محکم ببنديم تا جلوي برخي سوءاستفاده‌ها گرفته شود چرا که برخي از اين دسته بازيکنان پس از اينکه شکايت مي‌کنند به ناحق تيم‌هاي ايراني را محکوم کرده و از آنها پول مي‌گيرند. بنابراين بايد قوانين مربوط به بازيکنان خارجي به صورت سفت و سخت اصلاح شود.

کفاشيان در مورد ميزباني جام ملت‌ها گفت: بايد حمايت‌هاي لازم صورت گيرد تا اين امر اتفاق بيفتد. در حال حاضر ايران و امارات شانس ميزباني هستند و قرار است گروه 5 نفره‌ AFC فروردين ماه دوباره به ايران سفر کرده و از امکانات ما بازديد کنند.

وي در مورد زمان برگزاري مجمع فوق‌العاده فدراسيون گفت: مجمع قبلي به ما ماموريتي دارد و برخي گزارشات مالي را طبق اساسنامه اصلاح کنيم و ما منتظر گزارش حسابرس هستيم تا برخي ابهامات خاص برطرف شود. سعي مي‌کنيم مجمع فوق‌العاده را قبل از عيد برگزار کنيم اما اگر نشد در اولين فرصت بعد از عيد برگزار خواهد شد.

رئيس فدراسيون فوتبال در مورد اينکه آيا ابهامات مالي در فدراسيون فوتبال برطرف‌شده است گفت:‌هيچ ابهام مالي از اول نبود. به جز برخي ابهامات خاص البته پولي هم در فدراسيون نيست که ابهام مالي وجود داشته باشد وقتي پولي نيست از کدام ابهام صحبت مي‌کنند.

کفاشيان در اين مراسم 3 نهال درخت را کاشت، در اين خصوص گفت: سعي مي‌کنم هفته‌اي يک بار به اين نهال‌ها سر بزنم تا ببينم اين نهال‌ها سبز شده يا خير.

وي همچنين در مورد اينکه يکي از اين نهال‌ها راش تبريزي بود، يادآور شد: اين نهال را براي تيم تراکتورسازي کاشتم.
*ايرنا