کد خبر: ۷۶۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۹۶

وزير دفاع آمريکا: برنامه موشک‌هاي دور برد ايران يکي از نگراني‌هاي بزرگ آمريکا است

  وزير دفاع آمريکا در کميته فرعي تخصيص بوجه دفاعي آمريکا تصريح کرد:حضور ايراني‌ها در عراق و اطراف و چندين نقطه نفوذ ديگر آنها نگران کننده است و بايد بدقت مراقبت شود.

کميته فرعي تخصيص بودجه مجلس نمايندگان آمريکا روز گذشته جهت بررسي بودجه دفاعي کشور و ارزيابي تقاضاي رييس جمهوري براي افزايش بودجه تشکيل جلسه داد و توضيحات وزير دفاع و رييس ستاد مشترک نيروهاي مسلح را شنيد.

يکي از مسايلي که بار ديگر در اين جلسه مطرح شد، نگراني ناشي از فعاليتهاي ايران در منطقه و تلاشهاي آن براي دست يابي به توانايي موشکهاي بالستيک بود.
هل راجرز رييس کميته در بخشي از سوالاتش نگراني از حضور و فعاليتهاي ايران در منطقه خاورميانه را مطرح ساخت و گفت: «آيا اين روزها ما نسبت به ايران بي طرفيم؟ برغم اقداماتي که از جانب ايران روي داده، از جمله ضد نيروهاي ما، آيا کسي ايران را مسوول قرار مي دهد؟ مي دانيم که ما عملا فاصله مان را با ايران در بغداد حفظ مي کنيم، آيا عملا اداره بغداد را به ايران واگذار کرديم»

آقاي راجرز همچنين از سياست دولت آمريکا انتقاد کرد و گفت در رويکرد نسبت به بيشتر بحرانها با عدم رهبري روشن آمريکا روبرو هستيم.

اشتون کارتر وزير دفاع در پاسخ رييس کميته گفت که کاملا با نگراني او در مورد نقش ايران در منطقه سهيم است، و افزود «فرقه گرايي بشدت موجب نگراني من است و البته حضور ايرانيها در عراق و اطراف و چندين نقطه نفوذ ديگر ايرانيها نگران کننده است و بايد بدقت مراقبت شود»

آشتون همکاري نزديک آمريکا با رژيم صهيونيستي را در مورد سيستم دفاع موشکي دانست و افزود: برنامه موشک هاي دور برد ايران و گسترش و پيشرفت آن يکي از نگراني هاي بزرگ و ديرينه ماست.

وزير دفاع آمريکا صهيونيست ها را مهمترين متحد آمريکا در منطقه برشمرد و از ادامه برنامه دفاع موشکي آمريکا با رژيم اشغالگر قدس خبر داد.
*ميزان