کد خبر: ۷۶۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۷۲

تایید حکم اعدام شیخ نمر تکذیب شد

 صادق الجیران وکیل شیخ نمر النمر روحانی برجسته عربستانی و همچنین محمد النمر برادر ایشان، تایید حکم اعدام برای این روحانی شیعه را در دادگاه تجدید نظر عربستان تکذیب کردند.
 
به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، روز پنجشنبه پایگاه خبری المسله، وکیل شیخ نمر گفت: دادگاه تجدید نظر هنوز حکم در خصوص رأی اعدام شیخ نمر النمر را صادر نکرده است .

وکیل و برادر شیخ نمر النمر به صورت جداگانه تاکید کردند که این خبر که دیروز در رسانه های محلی عربستانی منتشر شده بود، صحت ندارد و دادگاه تجدید نظر ریاض هنوز رأی خود را اعلام نکرده است .

محمد برادر شیخ نمر در صفحه شخصی خود در توییتر گفت: خبر تایید حکم دادگاه بدوی در دادگاه تجدید نظر ریاض صحت ندارد .

وی افزود: دادگاه کیفری پس از تکمیل پرونده و همچنین پس از ارایه لایحه دفاعیه، آن را به دادگاه تجدید نظر ریاض فرستاده و تاکنون هیچ مطلب جدیدی رسمی در این خصوص منتشر نشده است .

شیخ النمر برجسته ترین زندان سیاسی عربستان بشمار می رود. او از ساکنان العوامیه است که در ۱۵ اکتبر (۲۳ مهرماه) سال جاری به اتهام انتقاد از دولت سعودی به اعدام محکوم شد.

صدور این حکم تاکنون اعتراض های زیادی را در جهان درپی داشته و شخصیت های مختلف نیز برای لغو آن تلاش می کنند.

دادستان عربستان در ۲۵ مارس گذشته (پنجم فروردین ۹۳) با مطرح کردن اتهام های دروغین، خواستار صدور حکم اعدام برای شیخ نمر به علت محاربه علیه نظام آن کشور شد.

دولت سعودی اتهامات واهی از قبیل قیام علیه شاه و ایجاد آشوب در کشور و تشویق جوانان به شرکت در تظاهرات علیه حکومت، به او نسبت داده است .
*ایرنا