کد خبر: ۷۶۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۳۶۵

توصیه محسن رضایی برای حل مشکل تورم و بیکاری


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی را یک نقشه راه دانست و گفت: حل مشکل تورم و بیکاری در کشور با تحقق اقتصاد مقاومتی ممکن است.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، محسن رضایی در همایش اقتصاد مقاومتی از منظر دین با اشاره به رابطه میان مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی گفت: مدیریت جهادی یکی از محصولات مکتب اسلام است یعنی مدیریت جهادی در دامان اسلام متولد شده و دارای نظریه علمی و قابل بحث می‌باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: مدیریت جهادی حتی فراتر از یک نظریه و یک سیستم است و می‌تواند بر اساس یک مکتب باشد و جای دارد به آن مکتب هم بگوئیم و در دلش می‌تواند در بر دارنده یک مکتب در ابعاد جهانی باشد.

وی عملیاتی بودن مدیریت جهادی را یکی از ویژگی‌های مهم برشمرد و افزود: از آن جایی که مدیریت جهادی در صحنه عمل پیاده شده و الگوی اجرایی هم دارد صرفا یک نظریه و اندیشه نیست و حتی در صدر اسلام نیز وجود داشته و نمونه برجسته آن را می‌توان در جنگ‌های امام علی (ع) به ویژه جنگ خیبر دید.

رضایی اظهار کرد: متاسفانه اسناد دقیقی از گذشته‌ها و در دل تاریخ انقلاب در دست نداریم و لازم است محققان و پژوهشگران این اسناد دقیق را پیدا کنند تا بتوانیم مدیریت جهادی را بهتر در کشور تدوین و عملیاتی کنیم.

وی به اثرگذاری مدیریت جهادی بر اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: ایده‌هایی که در 24 بند اقتصاد مقاومتی قابل تحقق است و در عرصه انقلاب و عرصه سیاسی می‌توان دستاوردهای بزرگ و خارق العاده آن را مشاهده کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: مدیریت انقلابی دارای یک متن عقلانی است این مدیریت هم در حادثه انقلاب و در امنیت ملی از سال 58 تا 64 و هم در 8 سال دفاع مقدس توانسته دستاوردهای خوبی را ایجاد کند.

وی ادامه داد: در زمان طاغوت رژیمی بود که همه نفس‌ها را در سینه حبس کرده بود و افراد موثر را تبعید و زندانی کرده بود و یک رژیم امنیتی و نظامی وابسته به آمریکا روی کار بود در این شرایط رژیم توسط عده‌ای از افراد گمنام با مدیریت جهادی با شعار خون بر شمشیر پیروز است از پا در آمد.

رضایی درباره جنگ تحمیلی و نقش جهاد مدیریتی بیان کرد: در دفاع مقدس وضعیت به مراتب دشوارتر بود چرا که دشمن 5 استان را به تصور خود در آورده بود اما در دفاع مقدس بار دیگر شاهد مدیریت جهادی بودیم که جوان‌های گمنام با حضور در جبهه‌های جنگ به عنوان یک استراتژیک قهار تبدیل شدند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: اگر امروز قاسم سلیمانی و امثال آن معروف شده است به این دلیل است که توانسته‌ توانایی‌های خود را بروز دهد و دیگران نیز اگر زمینه یابند می‌توانند خود را بروز دهند.

وی خاطرنشان کرد: باید از تجربیات استفاده کنیم برای حل مشکلات می‌توان از اقتصاد مقاومتی که یک مسئله کارآمد است استفاده کرد، ما پیش از این نیز مشکلات را حل کرده‌ایم از همین رو امروز نیز می‌توان با کمک اقتصاد مقاومتی مشکلاتی مانند تورم، بیکاری و اعتیاد را حل کرد وقتی ما از حادثه‌های به این بزرگی عبور کرده‌ایم می‌توانیم مشکلات را پشت سر بگذاریم.

رضایی پیشرفت و توسعه را وابسته به مدیریت جهادی خواند و افزود: ما ریل جهاد اقتصادی را رها کرده‌ایم و از مسیر دیگری عبور می‌کنیم در حالی که مدیریت جهادی دستاوردهای مهمی همچون پیشرفت، فرهنگ‌سازی کادرسازی و نهاد سازی می‌باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: انگیزه مدیریت جهادی توجه و کسب رضای الهی است و مردمی سازی اقتصاد یکی دیگر از بندهای اقتصاد مقاومتی است که متاسفانه در برخی مواقع تا سخن از اقتصاد می‌شود همه ذهن‌ها به سمت سرمایه‌گذاری می‌رود که اسلام مخالف سرمایه‌گذاری است و باید همه مردم در اقتصاد و پیشرفت کشور دخالت داشته باشند.

وی گفت: مدیریت جهادی تمام موانع و مشکلات را با ابتکار، خلاقیت و نوآوری پشت سر می‌گذارد که در این راه می‌توان به هشت سال دفاع مقدس و انقلاب اشاره کرد ضمن اینکه یکپارچگی عواطفی، عقلانی و عملیاتی از ویژگی‌های مدیریت جهادی است که می‌توان به وسیله آن مشکلات را حل کرد.
*ایسنا