کد خبر: ۷۶۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۴۷۰
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه:

افرادی خائن به دنبال دو قطبی کردن جامعه هستند / تلاش می‌کنند تقابل‌های دروغین را رواج دهند

حجت الاسلام حاجی صادقی گفت: نمی‌توان از اصول انقلاب اسلامی و دین اسلام چشم پوشی کرد و ما معتقد هستیم که دستیابی به منافع ملی تنها از راه پافشاری کردن بر اصول محقق خواهد شد.
حجت الاسلام حاجی صادقی گفت: نمی‌توان از اصول انقلاب اسلامی و دین اسلام چشم پوشی کرد و ما معتقد هستیم که دستیابی به منافع ملی تنها از راه پافشاری کردن بر اصول محقق خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی، جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ظهر امروز در جمع روحانیان و نمایندگان ولی فقیه در نیروهای مسلح استان اصفهان، با اشاره به لزوم ثابت قدمی انسان در مسیر حق و حقیقت، بیان کرد: فراموشی و غفلت از فلسفه وجودی و هدف خلقت یکی از علل اصلی خروج انسان از صراط مستقیم است.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بزرگترین آفت در انجام وظیفه غفلت از هدف و مسیر نهایی است و اگر در راهی که قرار داریم و به آرمان ها و اهداف پیش رو توجه نداشته باشیم به این آفت دچار خواهیم شد؛ روحانیان و طلاب سربازان امام زمان هستند و هدف اصلی آنها تبیین و ترویج معارف دینی است و لازم است که نسبت به این موضوع مهم و ابعاد آن هشیار و آگاه باشند.

 

حجت الاسلام حاجی صادقی تبیین، تفسیر و ارائه اسلام به صورت حقیقی و دقیق را یکی از رسالت های روحانیان و مبلغان دینی برشمرد و تصریح کرد: حاصل و نتیجه این وظیفه خطیر و مهم روحانیان حاکمیت خداوند بر زندگی انسان و اجرای احکام الهی در بخش های مختلف زندگی انسان است و اگر روحانیان بتوانند به این هدف مهم دست پیدا کنند تأثیر بسزایی بر زندگی انسان ها گذاشته اند.

 

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: عملیاتی کردن احکام الهی و دستورات دینی در زندگی انسان و در سطح جامعه یکی دیگر از رسالت های مهم روحانیان است که می‌تواند به استقرار حکومت دینی در جامعه منجر شود، روحانیت باید در برابر تهاجمات مختلف علیه اسلام ایستادگی کند، دفاع از اسلام و رفع شبهات و تهاجمات علیه اسلام یکی از اساسی ترین وظایف روحانیت است که باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

 

وی با اشاره به ابعاد مختلف جنگ نرم و تهاجم دشمن علیه نظام مقدس اسلامی از وقوع فتنه جدیدی در آینده علیه اسلام و انقلاب اسلامی خبر داد و افزود: امروز فتنه ای بزرگ علیه اسلام و انقلاب اسلامی و نیروهای ارزشی کشور در حال شکل گرفتن است و این فتنه تاریک کننده فضای آگاه ساز خواهد بود و لازم است که با هشیاری و بصیرت در برابر آن قرار بگیریم و اجازه ندهیم در جامعه نفوذ کند.

 

حجت الاسلام حاجی صادقی ضمن تأکید بر لزوم حضور روحانیان و طلاب در جامعه و در عرصه های مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی بیان کرد: اینکه روحانیت خود را در فضای حوزوی محصور و محدود کند و اعلام بدارد که کاری به سیاست و حکومت ندارند قابل قبول نیست، تقسیم بندی روحانیت به آخوند حکومتی و دولتی و چنین نگاهی به روحانیان فعال در عرصه سیاست و مسائل اجتماعی بسیار غلط و ناصحیح است.

 

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر لزوم حفظ استقلال روحانیت تصریح کرد: بی طرفی و اتخاذ موضع نکردن مزیت و حسن نیست بلکه این همان تفکری است که در زمان امام علی برخی از مردم در ماجرای غصب خلافت و دیگر مسائل اتخاذ کردند و با تکیه بر این تفکر از امام خود حمایت نکردند.

 

وی با اشاره به مواضع عبد الله ابن عمر سرکرده منافقان مدینه پیرامون بی طرفی و بی اعتنایی به مسائل جامعه اظهار کرد: بی طرفی با توجه به آنچه با آن مواجه هستیم یعنی قرار گرفتن در جبهه دشمنان، اشخاصی که موضع بی طرفی اتخاذ می‌کنند در حقیقت با بی تفاوتی خود به یاری دشمن رفته‌اند، اشخاصی که لندن نشین شده‌اند و جزء اپوزیسیون هستند و به اسلام حمله می‌برند در راستای شناخت اسلام و ابعاد مختلف دین اسلام فعالیتی نداشته اند و به همین دلیل است که به سادگی منحرف شده اند.

 

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اجرای اقتصاد اسلامی در کشور را راه گشای مشکلات اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: مشکلات اقتصادی امروز ما به علت عدم اهتمام به اجرای دستورات دینی و مسائل اقتصادی اسلام است، نابسامانی کشور به دلیل عمل نکردن به شریعت نیست بلکه علت عمل نکردن به مسائل دینی است، امروز عده ای در جامعه تلاش می‌کنند تقابل‌های دروغین را رواج دهند، مسائلی از قبیل تعقل یا تعبد، خدا یا مردم، علم یا ایمان و به تازگی درصدد هستند تا اصول را در برابر منافع ملی قرار دهند و از این طریق به مبانی و معارف دینی و گفتمان انقلاب اسلامی ضربه بزنند.

 

حجت الاسلام حاجی صادقی از مطرح شدن تقابل‌ها در دولت یازدهم به شدت انتقاد کرد و افزود: مطرح کردن اصول در برابر منافع ملی یک حرف خطرناک است که نباید در جامعه طرح شود و در ذهن مردم شبهات مختلفی را ایجاد کند، نمی‌توان از اصول انقلاب اسلامی و دین اسلام چشم پوشی کرد و ما معتقد هستیم که دستیابی به منافع ملی تنها از راه پافشاری کردن بر اصول محقق خواهد شد.

 

وی دو قطبی شدن جامعه را حربه ای در موازات مطرح شدن اصول یا منافع ملی دانست و ابراز کرد: افرادی خائن به دنبال دو قطبی کردن جامعه هستند و این یک خطر جدی است که باید به آن توجه کرد؛ دشمنان به خوبی آگاه هستند که با از بین بردن اصول و فریب دادن ما برای دستیابی به منافع می‌توانند به اهداف خودشان دست پیدا کنند و ما باید برای مقابله با این توطئه اقدام به آگاه سازی و بصیرت افزایی در جامعه کنیم.