کد خبر: ۷۶۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۹۱

فرار گروهی عناصر داعش از فلوجه عراق


 وزارت دفاع عراق اعلام کرد در پی عملیات اخیر نیروهای نظامی و مردمی ضد داعش ، شمار زیادی از عناصر گروهک تروریستی تکفیری داعش از فلوجه گریختند .

به گزارش پایگاه خبری المسله ، وزارت دفاع عراق اعلام کرد بر اساس اخبار و گزارش های نیروهای اطلاعاتی ، عناصر داعش در پی حمله گسترده نیروهای نظامی و مردمی به مواضع آن ها ، در حال حاضر در نوعی نگرانی و سرخوردگی به سر می برند و تاکنون حدود 30درصد از عناصر این گروهک از میادین جنگ گریخته اند .

وزارت دفاع عراق افزود: بر اساس گزارش ها و اطلاعات موجود ، 140نفر از عناصر داعش از میادین جنگ در تکریت گریخته اند و بر اثر حمله نیروهای نظامی به یکی از انبارهای مهمات این گروهک در منطقه الروشیه نزدیک فلوجه ، 35 داعشی نیز به هلاکت رسیدند .

از سوی دیگر تلویزیون عراق به نقل از یک مقام نظامی اعلام کرد نیروهای نظامی و مردمی موافق شدند وارد شمال تکریت شوند. عملیات آزادسازی شهر تکریت و مناطق اطراف آن با رمز لبیک یا رسول الله از صبح دوشنبه گذشته با مشارکت 20هزار نیروی ارتش و پلیس و نیروهای مردمی و عشایری در استان صلاح الدین آغاز شده است .

دفتر اطلاع رسانی وزارت دفاع عراق امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که عملیات آزادی منطقه کرمه در فلوجه در غرب این کشور نیز آغاز شده است .

این عملیات در حالی آغاز شده که استان صلاح الدین شاهد عملیات گسترده نظامی و امنیتی با مشارکت نیروهای ارتش، پلیس و همچنین نیروهای مردمی و عشایری برای آزادسازی کل این استان از لوث گروهک تروریستی داعش است و نیروهای نظامی و مردمی تاکنون موفق به آزادسازی چندین منطقه شده و به تلاش برای آزادسازی بقیه مناطق صلاح الدین ادامه می دهند .

فَلّوجه از توابع استان الانبار عراق در 69 کیلومتری غرب بغداد و در کرانه رود فرات قرار دارد . شهر فلوجه با 285 هزار نفر جمعیت در جاده بغداد به اردن قرار گرفته است.

در عراق این شهر به شهر مسجدها شهرت دارد، زیرا در فلوجه و روستاهای پیرامونش در حدود 200 مسجد وجود دارد.
*ایرنا