کد خبر: ۷۶۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۹۴

روزنامه الوطن: سخنرانی نتانیاهو در چهاردیواری کنگره آمریکا دفن و به فراموشی سپرده شد


روزنامه الوطن عمان نوشت: سخنرانی نتانیاهو از چهاردیواری کنگره آمریکا خارج نشد، درهمانجا دفن و به فراموشی سپرده شد.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، روزنامه الوطن چاپ مسقط روز پنجشنبه درنوشتاری به قلم زهیرماجد نوشت: نتانیاهو چیز جدیدی درکنگره به نمایش نگذاشت جز خواری و بدبختی جماعتی کف زن، این بیچاره ها حتی ارتباطی با سخنان نتانیاهو نداشتند ولی عادت کرده اند که به صورت مکانیکی کف بزنند، از روی اجباردستی تکان دهند و هورا بکشند.

اطمینان داریم که کسی درآمریکا دل خوشی ندارد جز نمایندگان ترسو که هراس دارند منافع خود را درنزد لابی یهودی از دست دهند، دنیا به نتانیاهو توجهی نکرد زیرا مردم دنیا گرفتاری هایی دارند که اهمیت سخنان نتانیاهو درمقابل آن هیچ است.

فقط تعدادی برده از روی اجبار و به خاطر ترس ازدست دادن حمایت لابی یهودی برصندلی های خود نشستند، نه ایران این سخنان را شنید و نه به گوش عرب ها رسید، نتانیاهو فقط برای باردیگر خود را با یک لاف گزاف درمورد اقدام یکجانبه علیه ایران، درمعرض تمسخر دنیا قرارداد.

آمریکا بالاخره در مقابل ایرانی ها تسلیم خواهد شد و حق آن ها را خواهد داد زیرا آن ها اصرار دارند حق خود را بگیرند، این یک هدیه یا لطف مجانی نیست بلکه یک حق است که باید گرفته شود، دنیا برپایه صدقه استوارنیست.

آنچه نتانیاهو گفت به محض پایان گفته ها به فراموشی سپرده شد، اما در سوی دیگرمذاکرات وزیران خارجه ایران و آمریکا دراوج خود درجریان بود و این موضوع به این صهیونیست فهماند که صدایش ازکنگره فراتر نخواهد رفت بلکه همانجا دفن خواهد شد و این تشویق ها و دست زدن ها فقط اقدامی بود برای افزودن مقداری موسیقی به لحظات فراموشی.

با این حال باید پذیرفت که کشوری چون آمریکا که خود را ابرقدرت می داند به یک صهیونیست اجازه داد که امکانات و نهادهای آن را برخلاف سیاست های آن به کارگیرد و این یک ننگ است.

ولی قافله عبورخواهد کرد وسگ به پارس کردن خود ادامه خواهد داد، حتی صاحبخانه نیز به پارس آن توجهی نمی کند.

بار نخست نیست که این صهیونیست با این تکبرسخن می گوید تا جماعتی تشویق کنند را به اجبار برصندلی نگه دارد، همانطور که پرونده گزافه گویی های پیشین وی به بایگانی سپرده شد، این بار نیز تقدیر بیش از این نخواهد بود ولی شاید بتواند چهار- پنج برگ رای بیشتر در روزهای آینده به صندوق سراسر شرمساری و ننگ نتانیاهو بیافزاید.
*ایرنا