کد خبر: ۷۶۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۳۹۰

ظریف: شاید ایران محدودیت ۱۰ ساله در فعالیت‌های هسته‌ایش را بپذیرد

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران می‌گوید که ایران احتمالا پیشنهاد اعمال محدودیت ۱۰ ساله در برخی از جوانب برنامه هسته‌ای خود را بپذیرد.
رویترز نوشت: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران می‌گوید که ایران احتمالا پیشنهاد اعمال محدودیت ۱۰ ساله در برخی از جوانب برنامه هسته‌ای خود را بپذیرد.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، ظریف روز پنج شنبه ۱۴ اسفند در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌ان» این مطلب را اظهار داشت. وی از دادن جزئیات بیشتر در این مورد خودداری کرد.

کریستین امانپور خبرنگار «سی‌ان‌ان» در رابطه با اظهارات چند روز گذشته باراک اوباما مبنی بر لزوم توقف ۱۰ ساله برخی از فعالیت‌های حساس هسته‌ای ایران از آقای ظریف سوال کرد که وزیر خارجه ایران در پاسخ گفت: «بستگی دارد که این موضوع را چگونه تعریف کنید، اگر توافقی صورت بگیرد، ما (ایران) آماده‌ایم که برخی محدودیت‌های مشخص برای یک بازه زمانی معین را قبول کنیم، اما من نمی‌خواهم جزئیات مذاکرات را در رسانه‌ها مطرح کنم».

رییس جمهوری آمریکا روز ۱۲ اسفند در مصاحبه با خبرگزاری رویترز گفته بود که «حصول توافق نهایی اتمی با ایران مستلزم این است که جمهوری اسلامی دستکم به مدت ۱۰ سال فعالیت‌های هسته‌ای حساس خود را کنار بگذارد و غرب هم بتواند از توقف این فعالیت‌ها مطمئن شود».

ظریف و جان کری همتای آمریکایی وی طی هفته جاری در راستای دستیابی به «توافق سیاسی» هسته‌ای گفت‌وگوهایی در سوئیس برگزار کردند.