کد خبر: ۷۶۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۲۳۰۱

با خوردن موز سه روزه لاغر شويد

  در مورد موثر بودن موز در فرايند کاهش وزن اختلاف‌نظرهايي وجود دارد. برخي ادعا مي‌کنند موز سرشار از کربوهيدرات است و نمي‌تواند به کم کردن وزن کمک کند. برخي ديگر بر اين باورند که موز سرشار از مواد مغذي است و به کاهش وزن و داشتن وزن متناسب کمک مي‌کند.

اگرچه موز ميزان کربوهيدرات يا قند بالايي دارد، اثر چنداني بر سطح قندخون بدن نمي‌گذارد. کم بودن ميزان گلوکز آن باعث مي‌شود قند خون نسبت به ساير غذاها به ميزان قابل قبولي بالا رود. از طرفي گلوکز پايين براي کنترل گرسنگي بسيار مفيد است. و اين از عوامل کليدي در کاهش وزن است.

فيبر بالا و گلوکز پايين موجود در موز باعث مي‌شود براي مدت طولاني‌تري احساس سيري کنيد. موز کالري و چربي بسيار کمي دارد و سرشار از مواد مغذي با ارزش است. به علاوه مزه فوق‌العاده‌اي دارد که آن را به يک غذاي عالي براي رژيم غذايي تبديل مي‌کند.

بسياري از افراد گياه‌خوار، هر هفته ۱۰ تا ۱۲ عدد موز مي‌خورند و در عين حال وزن ايده‌آل بدنشان را حفظ مي‌کنند. مهم اين است که آنها غذاهاي چرب زيادي مصرف نمي‌کنند. وقتي غذاي چرب را همراه با غذاهاي قنددار مانند موز ترکيب مي‌کنيم، به شکل چربي در بدن انباشته مي‌شوند. بنابراين مي‌توان گفت که اگر مصرف چربي‌مان را کنترل کنيم، بدون احساس گناه يا بالا رفتن وزن مي توانيم از اين ميوه خوشمزه لذت ببريم. در حقيقت ما با قرار دادن اين ميوه خارق‌العاده در رژيم غذايي، فرآيند گوارش، حذف سموم اضافي و لطافت پوست‌مان را بهبود مي‌بخشيم.

موز فوايد شگفت‌انگيز ديگري هم دارد. گذشته از آنکه سرشار از پتاسيم ، ويتامين B و منيزيم است، عاري از چربي يا کلسترول بوده و براي قلب، استخوان‌ها ، سيستم عصبي و کليه‌ها مفيد است همچنين مصرف منظم آن مي‌تواند سيستم ايمني بدن را بهبود ببخشد.

رژيم غذايي موز، يک رژيم خوشمزه و سريع براي کاهش وزن، بدون نياز به خوردن غذاهاي خسته‌کننده و بي‌مزه است. موز مي تواند به توليد سروتونين در بدن که به عنوان هورمون شادي شناخته مي شود، کمک کند. بنابر اين وقتي که رژيم موز مي گيريم، احساس افسردگي نخواهيم کرد و اين يک عامل مهم در هر رژيم غذايي موفق است. استفاده از اين رژيم بسيار آسان است و به کمک آن مي‌توانيد تنها در عرض سه تا چهار روز سه تا چهار کيلو لاغر شويد.

برنامه غذايي سه روزه لاغري با موز
به مدت سه تا چهار روز ، هر روز ۳ تا ۵ موز را با ۳ تا ۴ فنجان شير کم‌چرب مخلوط کنيد. همچنين اگر ماست دوست داريد مي‌توانيد به جاي شير از آن استفاده کنيد. مي‌توانيد آنها را جداگانه مصرف کرده يا با هم مخلوط کنيد. براي درست کردن يک معجون خوشمزه فقط کافي‌ است يک عدد موز، يک فنجان شير و چند تکه يخ را با هم مخلوط کنيد. يا به جاي استفاده از يخ، مي‌توانيد موز را از چند ساعت قبل در فريزر بگذاريد. اين رژيم ساده به شما کمک مي‌کند که در عرض ۳ تا ۴ روز از شر حدود ۳ کيلو از وزن‌تان خلاص شويد.

*جام نيوز