کد خبر: ۷۷۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۱۱

سخنگوي دولت: استخدام38 هزار تن در سال آينده

  رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي کشور گفت: طبق برنامه ريزي انجام شده، دولت سال آينده 38 هزار تن را استخدام مي کند.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، محمدباقر نوبخت پنجشنبه شب در برنامه گفت وگوي ويژه خبري با اينکه سياست دولت در استخدام، کم کردن حجم دولت است، افزود: طبق برنامه ريزهاي انجام شده و با تامين بودجه لازم، بيش از 38 هزار تن از جوانان کشور به استخدام در مي آيند.

وي ادامه داد: افرادي که در گذشته براي استخدام امتحان و آزمون داده بودند اما بودجه لازم براي بکارگيري آنان تامين نشده بود، در بودجه سال آينده تامين اعتبار شده و ادارات و استانداري ها مي توانند از اکنون تشريفات لازم براي استخدام را انجام دهند.

معاون رييس جمهوري در بخش ديگري از سخنان خود با تاکيد بر اينکه دولت سعي دارد در اصلاح حامل هاي انرژي کمترين فشار را بر مردم وارد کند، افزود: در صورتي که منافع اقتصاد کلان کشور بر ضرورت اصلاح حامل هاي انرژي باشد، بايد اين اقدام را عملي کرد اما اين اصلاحات با شيبي ملايم عملياتي مي شود.

نوبخت با بيان اينکه تورم در کشور هنوز بالاست و فقط از رشد منفي اقتصاد تا حدودي کاسته شده است، افزود: دولت توانسته نسبت به سال هاي گذشته تورم را کنترل و از رشد منفي آن بکاهد.

وي با تاکيد بر اينکه اين روند کاهش تورم ادامه خواهد داشت، افزود: در حال حاضر تورم حدود 15 درصد است.

وي ادامه داد: دولت در مهار تورم نقطه به نقطه، ساليانه و ماهانه نسبت به سال و ماه مشابه کنترل مناسبي داشته اما بايد تورم را تک رقمي کند؛ اين ايده آل ترين هدف دولت است.

نوبخت با يادآوري اينکه تلاش رياست جمهوري و دولت، مهار تورم و رونق بخش توليد است، افزود: بايد منابع مالي به سمت و سوي توليد سوق پيدا کنند و ميزان عرضه از تقاضا بيشتر باشد تا کشور از تورم ساختاري نجات يابد.

سخنگوي دولت با تاکيد بر اينکه دولت قصد ندارد از بانکها استقراض کند، افزود: اين گونه استقراض ها خود زمينه ساز تورم و رشد نقدينگي مي شود و چنين سياستي در برنامه هاي کلان و کوتاه مدت دولت جاي ندارد.
*ايرنا