کد خبر: ۷۷۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۶۵

بسيج مردمي 6 سرکرده خطرناک داعش را در تکريت به هلاکت رساند

  بسيج مردمي عراق اسامي شش سرکرده خطرناک داعش را که در عمليات آزادسازي تکريت، مرکز استان صلاح الدين به هلاکت رساندند، منتشر کرد.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، نيروهاي بسيج مردمي عراق در مناطق «تازة» و «طوز خورماتو» در صلاح الدين، شش تن از سرکرده‌هاي اين گروهک تروريستي را به هلاکت رساندند.

« ابو دحام الجزراوي»، « ابو انس الجزراوي»، « اموري الليبي»،«ابو انور الصومالي»، «خطاب الاوزبکي» و« ابو مسلم الاوزبکي»، شش فرمانده داعش بودند که در تازه و طوزخورماتو به دست نيروهاي بسيج مردمي عراق به هلاکت رسيدند.

نيروهاي بسيج مردمي همچنين مواضع مهم داعش در تکريت از جمله شرکت «فورد» در منطقه العلم، مرکز بمب‌گذاري و نگاه‌داري خودروهاي بمب‌گذاري شده، ساختمان ثبت اسناد املاک و مستغلات را که محل استقرار تک تيراندازهاي داعش در تکريت شده بود، بمباران و کاملا نابود کردند.

نيروهاي بسيج مردمي همچنين موفق شدند آخرين راه فرار تکفيري‌ها از استان صلاح‌الدين را ببندند.

تنها راه فرار تکفيري‌ها گذرگاه «الفتحه – الشرقاط» در شمال تکريت بود که شمار زيادي از سرکرده‌هاي داعش موفق شده بودند از آن فرار کنند.

گزارش‌ها حاکي است که پيشروي نيروهاي عراقي شامل ارتش، الحشد الشعبي، پليس فدرال و نيز عشاير منطقه در مناطق تحت اشغال داعش ادامه دارد.

اعضاي کميسيون امنيت و دفاع پارلمان عراق اعلام کردند که نيروهاي امنيتي عراق تاکنون موفق شده‌اند، 70 درصد اراضي استان صلاح‌الدين واقع در 170 کيلومتري شمال بغداد را آزاد کنند.

عمليات بزرگ ارتش عراق براي آزادسازي تکريت و پاکسازي کامل تکريت از غروب يکشنبه با دستور حيدر العبادي نخست وزير و فرمانده کل قواي عراق با رمز لبيک يا رسول الله آغاز شده است.

به دليل پيشروي مستمر نيروهاي عراقي، روحيه ارتش و نيروهاي داوطلب مردمي بالاتر رفته است اما پيشروي‌ها همچنان به دليل بمب‌گذاري‌ها و تله‌هاي انفجاري با احتياط و کندي صورت مي‌گيرد.
*فارس