کد خبر: ۷۷۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۶۴

دوپينگ سه ورزشکار و تعليق شکايت نکونام/ رحيمي جاي سياسي را گرفت!

  تعليق شکايت نکونام عليه قلعه نويي، حضور مربي ايراني در تيم ملي واليبال ژاپن، انتخاب مديرعامل پيشين پرسپوليس به عنون مديرعامل راه آهن و دوپينگ سه ورزشکار از مهمترين اخبار هفت روز گذشته ورزش بوده است.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، در کنار مدالهاي حسين ساوه شمشکي ملي پوش اسکي ايران در مسابقات قهرماني آسيا ميتوان به مثبت اعلام شدن دوپينگ دو بسکتباليست و يک شناگر، تداوم درخشش پرسپوليس در آسيا و تعطيلي ليگهاي کاراته بانوان از جمله مهمترين اتفاقات روزهاي گذشته ياد کرد:

باشگاه‌هاي ورزشي از پرداخت ماليات معاف شدند
مهدي تاج در نامه‌اي به مديرعامل باشگاه‌هاي فوتبال اعلام کرد طبق مصوبه‌هاي هيئت وزيران و ماده 3 اين مصوبات، باشگاه‌هاي ورزشي از پرداخت ماليات معاف شده‌اند.

نکونام شکايتش را تعليق کرد
کاپيتان تيم ملي فوتبال ايران شکايت خود از امير قلعه‌نويي را به حالت تعليق در آورد. «ترک تعقيب» به اين معني است که نکونام هنوز به صورت رسمي شکايت از سرمربي استقلال را پس نگرفته و آن را به حالت معلق در آورده است. يعني در صورتي که نکونام هر زمان بخواهد مي‌تواند خواستار ادامه روند پرونده به شکل قانوني باشد.

مربي ايراني در تيم ملي واليبال ژاپن
احمد مساجدي، دستيار سابق ولاسکو به عنوان مربي تيم ملي واليبال ژاپن انتخاب شد. وي حدود 3 سال در کنار ولاسکو در تيم ملي واليبال ايران فعاليت کرد و پس از آن به عنوان سرمربي تيم شهرداري تبريز در ليگ ايران به کارش ادامه داد.

دو خارجي به ليگ برتر اضافه شدند
دوسانتوس مدافع برزيلي مدنظر باشگاه تراکتورسازي قرارداد خود را با اين تيم امضا کرد و در ادامه بازي‌ها براي قرمزپوشان تبريزي به ميدان مي‌رود. همچنين مارتين موتومبا بازيکن سوئدي که در نيم فصل اول در ليگ ترکيه بازي مي کرد با گرفتن رضايتنامه از باشگاه خود با باشگاه راه آهن قرارداد رسمي امضا کرد.

مشخص شدن وضعيت ليگ‌هاي کاراته بانوان
پس از انجام بررسي هاي لازم در خصوص اتفاقات پيش آمده در ليگ بانوان، سازمان ليگ و مسابقات تصميم گرفت هفته اول دور برگشت سوپر ليگ و ليگ برتر بانوان، روز جمعه 22 اسفند ماه در سالن شهيد کبکانيان تهران برگزار شود. مسابقات سوپر ليگ کاراته بانوان در حالي قرار بود جمعه هفته گذشته برگزار شود که تيم‌هاي حاضر در سوپرليگ و ليگ برتر به نشانه اعتراض به نحوه قضاوت داوران در مسابقات حضور پيدا نکردند و اعتصاب خود را اعلام کردند.

سرمربي تيم ملي واترپلو انتخاب شد
محسن رضواني رئيس فدراسيون شنا، شيرجه و واترپلو بنا بر پيشنهاد کميته فني فدراسيون، سيروس طاهريان را به عنوان سرمربي جديد تيم ملي واترپلوي ايران منصوب کرد.

رحيمي جاي سياسي را گرفت!
عليرضا رحيمي مديرعامل پيشين باشگاه پرسپوليس به عنوان مديرعامل جديد باشگاه راه آهن انتخاب شد. نکته جالب اين است که رحيمي به خاطر اختلافات شديدي که با حميدرضا سياسي رئيس هيات مديره وقت باشگاه پيدا کرد، از اين باشگاه کنار گذاشته شد. سياسي و برادرش قصد خريد باشگاه راه آهن را هم داشتند ولي سرنوشت جوري پيش رفت که سياسي بازداشت شد و راه آهن هم به برادرش نرسيد تا عليرضا رحيمي جاي آنها را در اين باشگاه تهراني بگيرد. رحيمي سابقه رياست فدراسيون هندبال و مديريت باشگاه سپاهان را هم در کارنامه دارد.

ايران ميزبان فوتسال جام باشگاه‌هاي آسيا شد
به گفته عباس ترابيان عضو کميته فني فوتسال، کشور ايران به عنوان ميزبان مسابقات فوتسال جام باشگاه‌هاي آسيا در سال 2015 انتخاب شد. به گفته ترابيان، ايران تنها کشوري بود که براي برگزاري اين مسابقات درخواست ميزباني کرده بود. با اين حال رضا افتخاري رئيس کميته فوتسال معتقد است اين ميزباني هنوز به صورت کتبي به فدراسيون ايران اعلام نشده است.

مدال‌هاي طلا و نقره ايران در اسکي قهرماني آسيا
در روز نخست از بيست و چهارمين دوره مسابقات اسکي قهرماني آسيا ۲۰۱۵ - کره‌جنوبي و در رقابتهاي مارپيچ بزرگ حسين ساوه‌شمکي در رده دوم قرار گرفت و به مقام نقره اين رقابتها دست يافت. حسين ساوه شمشکي همچنين روز چهارشنبه موفق شد مدال طلاي اين مسابقات را بدست بياورد. ملي پوش اسکي ايران بالاتر از حريفان کره‌اي و ژاپني خود مدال طلاي اسکي مارپيچ کوچک رقابت‌هاي قهرماني آسيا را بر گردن آويخت.

دوپينگ دو بسکتباليست و يک شناگر مثبت شد
رامين طباطبايي قائم مقام ستاد ملي مبارزه با دوپينگ از مثبت شدن تست دوپينگ يک شناگر و دو بسکتباليست خبر داد و گفت: پس از مثبت شدن نمونه دوپينگ اين سه ورزشکار در آزمايشگاه کلن آلمان، در ستاد ملي مبارزه با دوپينگ جلسه بازبيني اوليه براي اين سه ورزشکار برگزار شد تا از خود دفاع کرده و در صورت داشتن اسناد و مدارک کافي براي عدم اثبات تخلف، آنها را ارائه کنند.

علي‌نژاد رئيس فدراسيون ووشو باقي ماند
مجمع انتخاباتي فدراسيون ووشو روز چهارشنبه با رياست نصرالله سجادي در آکادمي ملي المپيک برگزار شد که در پايان اين مجمع انتخاباتي، مهدي علي‌نژاد با کسب ۴۱ راي از ۴۱ راي ماخوذه براي ٤ سال ديگر رئيس فدراسيون ووشو ماند.

دومين برد درخشان پرسپوليس در آسيا
مسابقات ليگ قهرمانان آسيا اين هفته هم برگزار شد که در يکي از اين مسابقات تيم فوتبال پرسپوليس موفق شد با تک گل محمد نوري از روي نقطه پنالتي برابر تيم بنيادکار ازبکستان به پيروزي برسد. اين دومين برد پرسپوليس از دو بازي خود در آسياست. همچنين تيم فوتبال نفت تهران به مصاف تيم العين امارات رفت که اين بازي با تساوي يک بر يک خاتمه يافت.

در ديدارهاي روز چهارشنبه نيز تيم فوتبال فولاد برابر لوکوموتيو ازبکستان به تساوي يک بر يک رضايت داد اما تراکتورسازي موفق شد با نتيجه يک بر صفر برابر تيم الاهلي امارات به پيروزي برسد.
*مهر