کد خبر: ۷۷۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۰۲

طوفان آمريکا کنگره را در واشنگتن تعطيل کرد

 طوفان شديد موجب لغو دست کم 5 هزار پرواز در شرق آمريکا، و سرگرداني صدها راننده در ايالت کنتاکي شد.در واشنگتن نيز ادارات فدرال و کنگره تعطيل شده است.

بنا بر اعلام مسئولان سازمان ملي هواشناسي، در ايالت کنتاکي دست کم 58 سانتي متر برف باريده که موجب اختلال در تردد خودروها شده است.

سازمان ملي هواشناسي درباره طوفان احتمالي در ايالت هاي واقع در منطقه ميدل آتلانتيک، و نيوانلگند هشدار داد و پيش بيني کرد در شمال منطقه ميدل آتلانتيک دست سانتي متر ديگر برف ببارد.

بر اساس گزارش ها، يک هواپيماي خطوط هوايي دلتا که از آتلانتا وارد فرودگاه لاگارديا نيويورک شد، به علت برف سنگيني که روي باند فرود نشسته بود، از باند منحرف شد و به حصار کنار باند برخورد کرد.
کسي بر اثر اين حادثه به طور جدي زخمي نشد.

استيو بشر، فرماندار کنتاکي نيز در اين ايالت حالت فوق العاده اعلام کرد. اين در حالي است که بارش برف سنگين موجب اختلال در تردد خودروهاي در بزرگراههاي اين ايالت و سرگرداني صدها مسافر در طول شب شد.

مدارس و ادارات دولتي در ايالت هاي کلمبيا، نيوجرسي، کاروليناي جنوبي و تنسي تعطيل شده است. در واشنگتن نيز ادارات فدرال و کنگره تعطيل شده است.

به گزارش خبرگزاري رويترز، مردي در منطقه ديکسون ايالت تنسي در حادثه رانندگي که ناشي از وضعيت نامساعد آب و هوا بود جان خود را از دست داد، و در دالاس، فردي که مشغول گرفتن عکس از مناظر سفيدپوش بود، به ضرب گلوله کشته شد. انگيزه قتل وي مشخص نيست و کسي نيز دستگير نشده است.

بنا بر اعلام پايگاه اينترنتيFlightAware، بالغ بر چهار هزار و 858 پرواز در آمريکا لغو شده است. فرودگاه هاي دالاس، واشنگتن، فيلادلفيا و نيويورک بيش از همه تحت تاثير پيامدهاي بارش برف قرار گرفته اند.