کد خبر: ۷۷۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۰۹

داعش شهر باستانی «نمرود» را تخریب کرد

 گروه تروریستی داعش عملیات تخریب شهر باستانی نمرود در نزدیکی موصل را آغاز کرده است. در همین حال دولت عراق نشست فوق‌العاده شورای امنیت را خواستار شد.

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت جهانگردی و آثار باستانی عراق، دیروز در بیانیه‌ای در صفحه کاربری این وزارتخانه در «فیسبوک» اعلام کرد گروه تروریستی داعش با استفاده از «بولدوزر» و ابزار آلات سنگین، برای تخریب آثار باستانی شهر نمرود در شمال کشور که به قرن سوم قبل از میلاد و بعد از آن تعلق داشت، اقدام کرده است.

این اقدام یک هفته پس از آن صورت می‌گیرد که داعش با انتشار ویدیوئی، تصاویری از تخریب موزه آثار باستانی شهر موصل را منتشر کرد.

وزارت جهانگردی و آثار باستانی عراق این اقدام « ضد فرهنگی» داعش را به شدت محکوم کرد و از شورای امنیت سازمان ملل خواست هر چه سریعتر نشست فوق‌العاده‌ای را در این‌خصوص تشکیل دهد و مصوبات قبلی خود درخصوص تعرض به عراق  را فعال‌ کند.

این وزارتخانه همچنین از شورای امنیت خواست از عراق که در خط مقدم نبرد با این وحشیگری‌ها قرار گرفته است، حمایت کند و به این وضعیت بحرانی که  دنیای متمدن را به چالش کشیده است، پایان دهد.

در ادامه این بیانیه آمده است: گروه تروریستی داعش با جنایت اخیر خود در نمرود و تخریب این شهر باستانی با استفاده از بولدوزر، همچنان به تهدیدهای خود علیه اراده جهانیان و احساسات انسانی ادامه می‌دهد.

براساس این گزارش، پنجشنبه هفته گذشته نیز گروه داعش ویدئوی جدیدی را منتشر کرده که در آن اعضای این گروه آثار باستانی موزه موصل را که قدمت برخی از آنها به 800 سال پیش از میلاد برمی‌گردد، تخریب می‌کنند.