کد خبر: ۷۷۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۹۲

شمخاني: تنها راه دستيابي به توافق هسته‌اي مبتني بر نفع متقابل و لغو تمام تحريم‌هاست

  دبير شوراي عالي امنيت ملي گفت: تنها راه دستيابي به توافق هسته‌اي مبتني بر نفع متقابل و لغو تمام تحريم‌هاست.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، امير دريابان علي شمخاني در مراسم الحاق ناوشکن دماوند در استان گيلان و در محل ناوگان شمال نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران افزود: جمهوري اسلامي ايران توانست با بهره‌گيري از دستاوردهاي 8 سال دفاع مقدس، تهديدات شکننده امنيت ملي از ناحيه دريا را با تدوين استراتژي کاملا هوشمندانه و پيگيري و اجراي آن به فرصت توليد قدرت و بازدارندگي موثر تبديل کند.

وي در ادامه اقداماتي که در حوزه متناسب‌سازي، طراحي، توليد و عملياتي‌سازي تجهيزات نوين دريايي و همچنين ساختار و سازمان يگان‌هاي دريايي جمهوري اسلامي از نزديک به دو دهه قبل تا امروز انجام شده است را مسيري قابل ادامه و ظرفيت‌افزا دانست.

وي در اين مراسم با اشاره به اين‌که «نظامي‌گري در خزر جايي ندارد» تاکيد کرد: نشان دادن اقتدار و ايجاد بازدارندگي در برابر تهديدهاي مشترک به ويژه تروريسم با رويکرد به امنيت دست جمعي و بهره‌برداري از تمام ظرفيت‌هاي نرم و سخت کشور مورد توجه و اهتمام است.

نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي تاکيد کرد: در سايه امنيت دست‌جمعي است که شکوفايي اقتصادي کشورهاي منطقه با بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي بي‌بديل اين دريا حاصل خواهد شد.

وي خاطرنشان کرد: در مقابل رويکرد همکاري که ايران در حوزه تعامل با مجموعه همسايگان خود دنبال مي‌نمايد، برخي قدرت‌ها مايل به استفاده از ابزار ايجاد تفرقه و شکاف تصنعي براي شکل دادن به اختلافات و زمينه‌سازي براي حضور خود در منطقه هستند.

وي با ظالمانه، غيرقانوني و غير وثر ناميدن تحريم‌ها تاکيد کرد: تنها راه دستيابي به توافق هسته‌اي مبتني بر نفع متقابل و لغو تمام تحريم‌هاست.

شمخاني افزود: ايران فرصتي به طرف مقابل در مذاکرات داده است تا بر مبناي منطق و در چارچوب حقوق بين‌المللي به بحران ساختگي پايان دهد.

وي گفت: مسير بهبود ساختار اقتصادي و تقويت بنيه اقتصادي جمهوري اسلامي ايران اقتصاد مقاومتي است نه نتايج مذاکرات و در اين مسير همه مسئولين اتفاق نظر دارند.

وي تصريح کرد: تصور نياز ايران به توافق به هر قيمتي ناشي از خطاي محاسباتي طرف مقابل و اشتباه است.

دبير شوراي عالي امنيت ملي با تشريح شرايط حساس منطقه بر لزوم احترام به درخواست و حقوق قانوني و مشروع ملت ها تاکيد کرد و افزود: حرکت‌هاي مردمي که به دنبال تحقق مطالبات مردم و به دنبال اصلاح وضعيت است با پيمان‌هاي سياسي و امنيتي خارجي و با استفاده ابزاري از تروريسم قابل سرکوب نيست.

وي با يادآوري خطاي محاسباتي برخي کشورها که نتيجه آن در کشورهاي سوريه و عراق با ايجاد هزينه‌هاي فراوان براي خود و ديگران ديده شده است گفت: هر حرکتي در برابر خواست و اراده مردم محکوم به شکست است.

وي افزود: پيروزي‌هاي اخير دولت و مردم عراق در برابر داعش نتيجه اتکا به توان و روحيه و باور داخلي است و جمهوري اسلامي ايران اين موفقيت‌ها را تبريک مي‌گويد و از هر اقدامي که به نفع اين کشور در مقابله با تروريسم باشد حمايت خواهد کرد.

شمخاني در آئين الحاق ناوشکن دماوند با تقدير از زحمات دانشمندان سختکوش نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران که اين طرح عظيم را با موفقيت به سرانجام رساندند يادآور شد: هر اقدامي با تلاش مضاعف و جهادي در مسير پيشرفت و اقتدار کشور صورت گيرد، مورد تقدير و موجب افزايش اميد و تقويت روحيه خودباوري در مردم خواهد بود.
*ايسنا