کد خبر: ۷۷۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۸۴

برگزاري کنسرت در استان خراسان ممنوع شد

 الف: دادستان عمومي و انقلاب شهرستان چناران، دو هفته پس از لغو کنسرت «عليرضا قرباني» و بازتاب‌هاي فراوان اين اتفاق در رسانه‌هاي داخلي و خارجي در نخستين گفتگوي رسمي خود درباره اين موضوع مصاحبه اي انجام داده و تاکيد کرده که برگزاري کنسرت طبق دستوراتي که ما گرفته ايم فعلا به طور کل در استان خراسان منتفي است.

به گزارش موسيقي ما،شامگاه ۹ اسفند «عليرضا قرباني» براي اولين بار قرار بود در استان خراسان رضوي و در سالن دانشگاه آزاد شهرستان «گل‌بهار» – از توابع شهر مشهد- روي صحنه برود. اما ساعاتي پيش از اجراي اين برنامه با نامه رسمي دادستاني شهرستان چناران از برگزاري اين برنامه ممانعت به عمل آمد.پيگيري خبرنگار ما براي ارتباط گرفتن با دادستان شهرستان «چناران» (که بر اساس نامه ايشان به رئيس ارشاد چناران برنامه لغو شده بود) بالاخره پس از يک هفته نتيجه داد و ايشان در نخستين گفتگوي رسميشان با «سايت موسيقي ما» نکاتي را درباره اين اتفاق توضيح دادند.

«مجيد اشراق» دادستان عمومي «چناران» در اين باره گفت: «بحث‌هايي که تا کنون رسانه‌ها درباره اين موضوع داشته‌اند بيشتر حالت غيرحقوقي داشته و عمدتا به قصد شانتاژ رسانه‌هاي ضد انقلاب صورت گرفته است. بخاطر همين چندان از نظر من اهميت پاسخگويي ندارد.

بي‌بي‌سي» و «دويچه وله» با بازتاب اين اتفاقات تنها در پي مقاصد غير فرهنگي خود هستند و از سوي ديگر نيز برخي رسانه‌ها با شيطنت‌هايي سعي کردند موضوع را به سمتي پيش ببرند که اين اتفاق را اتفاقي غير قانوني جلوه بدهند. مگر «بي‌بي‌سي» متولي فرهنگي اتفاقات داخل کشور است که تا اين حد سعي در غيرقانوني جلوه دادن ايين تصميم دارند؟ در حالي که اين موضوع با نامه‌هايي رسمي صورت گرفته است.»

«اشراق» همچنين در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه اين کنسرت داراي مجوزهاي رسمي وزارت ارشاد بوده توضيح داد: «ما در نامه‌اي که در اختيار ارشاد مشهد قرار داديم و ظاهرا به صورت همگاني هم منتشر شده، توضيح داده‌ايم که موضوع برگزاري اين قبيل برنامه‌ها فعلا در اين استان به طور کل منتفي است و ما دستوراتي را دريافت کرده‌ايم که بر اساس آن‌ها تصميم گرفته‌ايم. حالا اگر قرار باشد اين موضوع دستخوش تغييرات جديد شود، بايد منتظر دستورات جديدي باشيم که به صورت قانوني به ما مي‌رسد.»

او همچنين در انتهاي صحبت‌هاي خود نيز گفت: «متاسفانه موضوع به سمت بازي‌هاي سياسي سوق داده شده و بخاطر همين با توجه به برداشت‌هاي مختلف و خلاف واقع، از سوي دادستاني کل استان به دليل احتمال هرگونه تفسير به راي از حرف‌ها ما، اجازه اظهارنظر بيشتر در اين رابطه را نداريم.»