کد خبر: ۷۷۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۹۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

درمان جالب افسردگي بدون قرص

  «شادي حقيقي» با آمدن چنين هدفي به زندگي شما باز مي گردد؛ هدفي که موجب مي‌ شود درجا نزنيد و هر لحظه از زندگي‌تان با لحظه قبل تفاوت داشته باشد. همين است که باعث مي‌شود قدم برداشتن به جلو به يک اتفاق عادي در زندگي شما تبديل شود.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، با مهار ذهنتان شما فقط از پس افسردگي هاي مزمن يا گاه و بي‌ گاه برنمي‌آييد، بلکه مي‌ توانيد تمام زندگي‌ تان را زير و رو کنيد و يک سر و گردن از خود قديمي‌ تان بالاتر برويد. اگر مي‌ خواهيد چنين زندگي‌ اي را آغاز کنيد، از راهنمايي‌ هاي دکتر اوز کمک بگيريد. او که سال‌ هاست کتاب‌ هايش از پرفروش‌ ترين کتاب‌ هاي روان شناسي و سبک زندگي بوده‌، حتما به شما در اين مسير کمک مي‌ کند.

هواي خوابتان را داشته باشيد
بي‌ خوابي دشمن شادي است. ساعات خواب نامنظم و خواب آشفته، نه‌ فقط در طول روز شما را خسته و بي‌ رمق مي‌ کند، بلکه افسردگي و اضطراب را هم به يکي از مشکلات جدي زندگي‌ تان تبديل مي‌ کند. خواب عميق‌ ترين تاثير را روي هورمون‌هايتان مي‌ گذارد و باعث مي‌ شود بدنتان روي روال طبيعي قرار گيرد.

بررسي‌ها ثابت کرده بي‌ خوابي هم مي‌ تواند يکي از عوارض افسردگي باشد و هم يکي از عواملي باشد که شما را بيشتر به سمت افسردگي مي‌ برد. اما ياد‌تان نرود يک خواب آرام و شادي‌ آور اصول خودش را دارد؛ پس اگر مي‌ خواهيد خنده از لب‌ هايتان نرود، از اين اصول پيروي کنيد:

ساعات معيني را براي خوابيدن و بيدار شدن انتخاب کنيد. بعد از ساعات کاري فقط 30،20 دقيقه چشم‌ هايتان را ببنديد و تاريکي شب را براي خواب اصلي‌ تان انتخاب کنيد. شب‌ زنده‌ داري مي‌تواند خيلي زود شما را افسرده کند.

بدون نور چراغ و ديگر عوامل مزاحم بخوابيد. سعي کنيد يک اتاق آرام و بدون وسايل اضافي را انتخاب کرده و حتي عامل مزاحمي مثل ساعت‌ هايي را که صداي تيک‌ تاک بلندي دارند هم در اتاقتان نگذاريد.

قبل از رسيدن زمان خواب‌تان، 10 دقيقه براي مشخص کردن کار‌هاي فردايتان وقت بگذاريد، 10 دقيقه به پوست و ظاهر‌تان برسيد و 10 دقيقه هم براي رسيدن به آرامش، حرکات کششي ذهن و جسم يا راه‌هاي ديگر تمرکز را امتحان کنيد.

رابطه‌ هاي تلگرافي را کنار بگذاريد
درست است که شبکه‌ هاي اجتماعي باعث مي‌شوند بيشتر از قبل با اطرافيان‌تان در ارتباط باشيد، اما اگر مي‌خواهيد حس و حالتان بهتر از اين باشد، ارتباط‌هاي اينترنتي‌تان را به حاشيه برانيد و با افرادي که دوست‌شان داريد يا دوست‌تان دارند، رودررو صحبت کنيد. نه‌اينکه از همين امروز بلکه از هر نوع ارتباط آنلايني فاصله بگيريد. اما اجازه ندهيد اين ملاقات‌هاي رايانه‌اي، باعث شوند عزيزان‌تان را کمتر ببينيد يا کمتر صدايشان را بشنويد.

تلاش کنيد با ديدن کساني که برايتان اهميت دارند، انرژي‌ تان را چند برابر کنيد و اگر در اين روزهاي پررفت و آمد و پرکار فرصت ديدنشان را نداريد، با يک تلفن کوتاه از حالشان باخبر شويد. يکي از جدي‌ ترين آسيب‌هايي که مي‌توانيد به خود بزنيد، زندگي در يک جزيره و بدون هم‌ صحبتي با ديگران است. پس خود را از اين جزيره خالي از سکنه بيرون بکشيد.

قدرشناس باشيد
دفترچه‌ هاي خاطرات فقط براي نوشتن گلايه‌ هاي شما از جهان نيستند. هرچند اگر شما احساسات منفي‌ تان را بنويسيد و بعد آن‌ را پاره کنيد و دور بريزيد، مي‌ تواند کمک خوبي براي روان‌ تان باشد. اما اين بار ما مي‌ خواهيم از دفترچه‌ اي صحبت کنيم که قرار است با موضوعات مثبت پر شود. يک دفترچه با جلدي زيبا برداريد يا اينکه تلاش کنيد آن را با سليقه خودتان زيبا کنيد.
تلاش کنيد انرژي بخش بودن اين دفترچه حتي از روي جلدش هم مشخص باشد. حالا وقت آن است که قدم‌ هاي زير را برداريد:

در پايان هر روز، 15 دقيقه براي نوشتن وقت بگذاريد.
اين 15 دقيقه را به نوشتن در مورد تمام آدم‌هايي اختصاص دهيد که در طول روز به شما کمک کرده‌اند يا در برداشتن يک قدم مثبت به شما انگيزه داده‌اند.

با خودتان مهربان باشيد
شما هم مثل هر فرد ديگري، نقاط ضعفي داريد اما اگر مي‌خواهيد چنين موضوعاتي به ويژگي‌هاي اصلي شخصيت‌تان تبديل نشوند و از شما يک فرد ضعيف نسازند، بايد مسير ديگري را امتحان کنيد. به جاي اينکه مداوم از خود بپرسيد «چرا نمي‌توانم هيچ کاري را درست انجام دهم»، با واژه‌هاي مثبت با خود صحبت کنيد.

روي کارهايي که «مي‌ توانيد» انجام دهيد تمرکز کنيد و بعد از تمام‌ کردنشان به‌خود بگوييد «آفرين! کارت عالي بود!» پس در نخستين قدم، مثبت حرف زدن با خودتان را فراموش نکنيد و اگر نمي‌ توانيد از پس‌ کاري بر بياييد، زندگي‌ تان را براي آنچه مي‌ توانيد بگذرانيد.

با يک تير دو نشان بزنيد
شايد فکر کنيد تمام اين خستگي‌ها و افسردگي ها در ذهن شما مي‌گذرند اما بايد بدانيد آرام شدن بدنتان تاثير خارق‌العاده‌اي روي سلامت ذهن‌تان دارد. پس قبل از هر کاري، به جسم تان سروسامان دهيد. ورزش‌هايي که تمرکز شما را بيشتر مي‌کنند بهترين راه براي شاد کردنتان هستند. حرکات کششي ذهن و جسم (يوگا)، تاي‌چي يا ورزش‌هايي از اين دست، نه‌تنها استرس‌هاي روزمره را از شما مي‌گيرند، بلکه بدنتان را هم سالم‌تر مي‌کنند و با تزريق آرامش به بدنتان، شما را شادتر مي‌کنند. با ورزش‌هاي سخت خود را خسته نکنيد و سعي کنيد با تمرين‌هاي آرام و آرامش‌بخش، هم بدنتان را قوي کنيد و هم به ذهنتان آرامش دهيد.

30 دقيقه مثبت ببينيد
اينکه تمام روز به غم‌ هايتان فکر کنيد، کار سختي نيست. قدرت غم‌ها آنقدر زياد است که بتواند تمام روز شما را به خود درگير کند. اما اگر واقعا به دنبال شادي هستيد، بايد از هر راه باريکي براي رسيدن به آن بگذريد. به شکلي برنامه‌ريزي کنيد که بتوانيد 30دقيقه از روز‌تان را بدون اين فکر و خيال‌ها بگذرانيد. در اين 30 دقيقه، هيجان‌انگيز‌ترين فعاليتي که مي‌توانيد را انجام دهيد. مهم نيست اين زمان را به ورزش، نقاشي يا هر کار ديگري بگذرانيد. مهم اين است که با تمام وجود از اين زمان‌کوتاه لذت ببريد و به هيچ چيز منفي‌اي فکر نکنيد. اگر در تمام روز بايد سخت کار کنيد، به بچه‌ها برسيد و ريخت‌وپاش‌هاي همسرتان را جمع کنيد، در اين 30 دقيقه تنها به‌فکر خودتان باشيد و ذهنتان را از هر استرس و نگراني‌اي خالي کنيد.

شادي را بو بکشيد
نمي‌ توانيم بگوييم مشکلات در زندگي شما جايي ندارند. اما شما هم مثل تمام افراد روي زمين، با آنها روبه‌رو مي‌شويد و به‌خاطرشان زجر مي‌کشيد. شايد نتوانيم آنها را از زندگي‌مان حذف کنيم ولي مي‌توانيم بگوييم، با درس گرفتن از آنها، مي‌توانيد زندگي شادتري داشته باشيد. به‌جاي اينکه اجازه دهيد سختي‌ها شما را از پا دربياورند، در لحظه روبه‌رو شدن با آنها، به آنچه در زندگي داريد فکر کنيد. به‌جاي نابود کردن خود در آن لحظه، به اين فکر کنيد چه چيزهايي، واقعا در زندگي‌تان ارزش و اهميت دارند و براي حفظ کردنشان چه راهي را بايد برويد. يادتان نرود زندگي کوتاه است و شما براي در دست گرفتن چيزهايي که آرزو داشته‌ايد، فرصت زيادي نداريد. پس اين زمان کوتاه را براي غصه‌هايتان خرج نکنيد.

براي بالا بردن روحيه و جوان ماندن ذهنتان بايد به فکر خورد و خوراک‌ تان هم باشيد. غذاهاي تند و شکلات مي‌ توانند شما را سرزنده و جوان نگه‌ دارند. البته قرار نيست همه اين خوراکي‌ هاي انرژي‌ بخش را با هم بخوريد اما مي‌توانيد اين تنقلات را در کنار يک رژيم غذايي سالم و آرامش‌ بخش ميل کنيد.

شکلات تلخ 70 درصد کاکائو در خود دارد و يک نيروي کمکي براي بدنتان به حساب مي‌آيد و نمي‌ گذارد فشار خونتان بالا برود. غذاهاي «تند و فلفل چيلي» نوعي مسکن قوي هستند که نمي‌ گذارند روان شما به علت درد‌هاي بدنتان آسيب ببيند. پس بدون افراط در خوردن اين خوراکي‌ ها، هر روز ميزان کمي از آنها را به رژيم‌ تان راه دهيد.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
0
2
اینها که بیان شد همه نقش جسم درباره روان بود، پس نقش روح (یعنی حقیقت ذات انسان) در روان او چیست و چقدر است؟ بی شک این بخش نقش بسیار عمیق تر و اساسی تری در صحت یا سقم روان انسان بازی می کند. باید بیشتر به این زمینه پرداخته شود چون نتایج و تاثیرات شگفت آوری دارد