کد خبر: ۷۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۹۸۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
در گفتگو با "تیک"

غرویان: مناظره های تنش زای تلویزیون به صلاح ملت و مملکت نیست/صداوسیما کام مردم را دوباره تلخ نکند/شهردار تهران باید با روحانی همسو باشد/جایگاه آیت الله هاشمی فراتر از سخنان برخی از افراد سطح پایین است

حجت الاسلام غرویان استاد حوزه علمیه قم در گفتگو با سایت خبری تیک Tik.ir اظهار داشت: این مناظره های تنش زا و کشکمش افرین تلویزیون به صلاح نیست و صداوسیما باید همان اهدافی را که مقام معظم رهبری گفتند تعقیب کند.
حجت الاسلام غرویان استاد حوزه علمیه قم در گفتگو با سایت خبری تیک Tik.ir اظهار داشت: این مناظره های تنش زا و کشکمش افرین تلویزیون به صلاح نیست و صداوسیما باید همان اهدافی را که مقام معظم رهبری گفتند تعقیب کند.

وی افزود: صداوسیما نباید اسباب جفا بر کسانی شود که تریبونی برای پاسخگویی ندارند.

این استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: اینکه به کشور حالت امنیتی و نظامی شدید دهیم، به صلاح اسلام، مسلمین و ملت و مملکت مان نیست و مردم هم چنین اقداماتی را نمی پسندند.

شاگرد سابق آیت الله مصباح یزدی در بخشی دیگر از این گفتگو گفت: بنده هم با پیشنهاد برگزاری جلسات قوای سه گانه با حضور آیت الله هاشمی موافقم. این پیشنهاد بسیار پسندیده ای است که می تواند در جهت ایجاد تعامل، اعتدال، وحدت و همدلی کشور موثر باشد.

 متن کامل گفت و گوی سایت خبری "تیک" Tik.ir با حجت الاسلام و المسلمین غرویان در پی می آید:

{در خصوص مناظره و سازنده بودن آن} مناظره یکی از  راه های انتقال فکر و تبادل افکار نخبگان جامعه است. اگر مناظره با رعایت شرایط و آن آدب مناظره که علمای قدیم در کتاب ها گفتند باشد مفید است. مناظره همان مصدق جدال احسن و مجادله است و می تواند مفید باشد اما در صورتی که طرفین آداب مناظره را که آداب اخلاقی است رعایت کنند.

{رویکرد تنش آفرین صداوسیما با پخش مناظرات تلویزیونی اخیر} بنده معتقدم که اکنون در این شرایط صداوسیما باید فرمایش مقام معظم رهبری را پیگیری کند. ایشان فرمودند رقابت ها را کنار بگذارید و آن را تبدیل به رفاقت کنید.

از نظر بنده، اگر این مناظره های تلویزیون بخواهد دوباره جو بداخلاقی و رقابت را تشدید کند، به صلاح ملت و مملکت نیست. اما اگر در جهت همکاری با دولت متخب مردم باشد و جامعه را هدایت کند و به سمت اهداف متعالی باشد، خوب است. ولی اکنون این مناظره های تنش زا و کشکمش افرین صلاح نیست و صداوسیما باید همان اهدافی را که مقام معظم رهبری گفتند تعقیب کند.

{اتهام به افرادی حاضر در میزگردهای انتقادی نیستند} جناب دکتر روحانی در همان مناظرات انتخاباتی تلویزیونی، انتقادی را به صداوسیما داشتند و گفتند که صداوسیما هم باید فضایی ایجاد کند که کسانی که حق شان ضایع می شود قدرت دفاع داشته باشند و بتوانند حضور پیدا کرده و حرف خود را بزنند. این سخن دکتر روحانی سخن عاقلانه و در واقع حرف حقی است. صداوسیما نباید اسباب جفا بر کسانی شود که تریبونی برای پاسخگویی ندارند.

آنچه ما توصیه می کنیم و تشخیص می دهیم، این است که مقام معظم رهبری گفته اند با این دولت همکاری کنید تا کارش پیش رود. صداوسیما هم باید در خدمت دولت باشد و اهداف این دولت را که همان مطالبات مردم است تعقیب کند و نباید به جو بداخلاقی دامن بزند.

{آغاز طرح شفاف سازی از بدو دولت روحانی} صداوسیما در دولت گذشته شفاف سازی نمی کرد و انتقاداتی را مطرح نمی کرد. شروع بداخلاقی ها از همان مناظرات تلویزیونی سال 88 بود که متاسفانه اثار بسیار بدی هم به جا گذاشت. امیدوارم که مسئولین محترم صداوسیما دوباره کام مردم را تلخ نکرده و فضای بداخلاقی را در جامعه ایجاد نکنند.رسالت صداوسیما این است که همراه ملت و پیگیر مطالبات اکثریت مردم باشد تا بتواند آن رسالت و تکلیف خود را به خوبی انجام دهد.

{در مورد حضور برخی نظامیان در عرصه های سیاسی، مدیریتی و اجرایی} مشارکت در امور سیاسی یک مسئله است اما تحمیل فکر و اندیشه به جامعه مسئله ی دیگری است. نظامیان در امور سیاسی نظر و رای خاص خود را دارند اما اینکه سیاست را نظامی کنیم، اقدام مطلوبی نیست. حتی اینکه به کشور حالت امنیتی و نظامی شدید دهیم، به صلاح اسلام، مسلمین و ملت و مملکت مان نیست و مردم هم چنین اقداماتی را نمی پسندند.

شهرداری محلی است که نیازمند مدیریت شهری و اشنایی با فنون، مدیریت است، حالا مصداقش  را باید تشخیص داد و شورای شهر تهران باید حب و بغض ها را کنار گذاشته و فردی را که اصول انقلاب را قبول دارد و از قدرت مدیریت هم برخوردار است برای شهرداری انتخاب کند.

ما می خواهیم فردی مسئولیت شهرداری پایتخت را برعهده بگیرد که حقیقتا بتواند خدمتگذار ملت باشد و از نظر سلیقه سیاسی هم با رئیس جمهور محترم همسو باشد، یعنی اعتدال، عقلانیت، مدیریت و تدبیر در کار داشته باشد. چون اگر اختلاف سلیفه و فکری مبنا باشد، کار پیشرفت اوضاع شهر با مانع روبرو می شود و در نتیجه اصطکاکی ایجاد می شود که به نفع مردم نیست.

پس از انتخابات 24 خرداد، کشور فضای جدید پیدا کرده و به سمت اعتدال، محبت و همراهی پیش می رود. پست ها باید به افرادی سپرده شود که همراه این کاروان حرکت ملت هستند. نباید جایگاه ها و پست ها به کسانی داده شود که اهل افراط و تفریط هستند و سلیقه دیگری دارند. شهرداری هم باید به دست کسی سپرده شود که مطالبات مردم به دست او رفع شود.

به تعبیر دکتر روحانی باید لبخند بر لبان مردم بنشیند. در شهردای هم باید کسی حضور پیدا کند که خدمتگذار باشد و  محیط نشاط و شادابی را برای مردم و جوانان فراهم کند و  از همه ی جهات یک شهر زیبنده اسلامی را سامان دهد.

{در مورد موضع گیری برخی از افراطیون در مورد بازگشت آیت الله هاشمی به صحنه} آیت الله هاشمی از وزنه های انقلاب هستند و به نظر بنده وزانت و جایگاه ایشان خیلی فراتر از حرف هایی است که بعضی در سطوح پایین مطرح کنند. ایشان جایگاه بسیار بالایی دارند و رهبری ایشان را به عنوان شاگرد امام و یار و یاور خودشان معرفی کرده اند و همچنین یکی از مهمترین پست های نظام را به ایشان داده اند. مجمع تشخیص مصلحت نظام فوق قوای سه گانه است، سپردن این مسئولیت مهم به هاشمی از طرف رهبری بهترین تایید است.

آقای هاشمی با صبر، متانت، بردباری و درایت همچنان در خدمت انقلاب و نظام بوده و هستند و باید از دانش، تجربه و مدیریت ایشان استفاده شود.

{در مورد پیشنهاد حضور هاشمی در جلسات روسای قوای سه گانه} من هم با پیشنهاد برگزاری جلسات قوای سه گانه با حضور آیت الله هاشمی موافقم. این پیشنهاد بسیار پسندیده ای است که می تواند در جهت ایجاد تعامل، اعتدال، وحدت و همدلی کشور موثر باشد.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
2
17
منم موافقم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
0
9
آقاي غرويان عليرغم اينكه زماني شاگرد اقاي مصباح بوده اند، فردي منطقي، معتدل و منصف در اظهار نظرها به نظر مي رسند. اخيرا مطالب ايشان را مي خوانم.
قندنمک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
1
4
این مصلحت اندیشیها آفتی شده برای کشور! یک روز اعلام اسامی اختلاس کننده ها به مصلحت نیست! یک روز اعلام اسامی متهمان در دادگاها به مصلحت نیست! یک روز بیان دستهای آلوده در فوتبال به صلاح نیست! روز دیگه بیان واقعیت خانه سینما به مصلحت نیست! امروز هم که مناظره به صلاح نیست!!!! اینکه به صلاح و مصلحت چی یا کی نیست اونم معلوم نیست.